IKKE ALLE VENNSKAP ER LIKE

Categories Blogg

 

   

 

Da jeg var barn trodde jeg at det bare eksisterte et type vennskap. Man fant seg liksom en skikkelig god venn, og om noen andre prøvde å ta din bestevenn så føltes det ut som at verden gikk under. Jeg er veldig glad for at det ikke er sånn lengre, for tenk hvor mange mennesker man ikke hadde blitt kjent med om man bare skulle bli gå etter en type. Min vennegjeng er jo veldig godt og blandet, og jeg synes det er veldig fint å se hvor godt vi faktisk kommer overens til tross for at det er mange forskjelligheter. Jeg synes det er fint å se at man har ulike vennskap, og at man “bruker” vennene sine til forskjellige ting. Vi har jo de vennene man drar mye ut sammen med, så har man de vennene som alltid sier ja til å være med på en reise, de man snakker med om vanskelige ting og de man er kreativ sammen med.

Det er for eksempel Stine eller Julie D jeg snakker aller mest med om de tingene som virkelig er vanskelig. Ikke for at jeg ikke kan snakke med de andre, men for at de ALLTID har de rette ordene å komme med. De er kjempegode til å lytte, er ærlige og kommer med reflekterte tilbakemeldinger og ikke bare de jeg vil høre. Julie B er den vennen jeg alltid kan komme til, uansett tid på døgnet. Hun stiller alltid opp, og jeg vet at hun bare er en telefonsamtale unna. Elise er den jeg kjenner meg mest igjen i, som jeg er kreativ sammen med og som deler de samme drømmene som meg. Vi har begge høye ambisjoner, og elsker å ta på oss en utfordring. Hun er min spontane og ikke minst litt smågale venn, og jeg elsker henne for det.

Martine er også en jeg kjenner meg veldig igjen med, som jeg ler og har det utrolig gøy sammen med. Hun får meg alltid i godt humør, og vi elsker å gjøre mye av de samme tingene. Hun er jeg kan snakke om vanskelige ting med, men også mye jobb. Hun har vært veldig viktig for meg de tre siste årene, og vi har støttet hverandre gjennom veldig mye. Jeg kunne fortsatt i en evighet, men poenget mitt er bare at de aller fleste vennskap er veldig ulike. Jeg tror det hadde vært så kjedelig om vi bare skulle funnet mennesker som er helt like oss selv, og aldri prøvd å bli kjent med noen som tenker annerledes, har andre forventinger og setter krav vi kanskje ikke er vandt til. Jeg er i alle fall veldig takknemlig for alle vennene mine, og jeg kunne ikke vært foruten noen av dem.

3 kommentarer

3 thoughts on “IKKE ALLE VENNSKAP ER LIKE

    1. Jeg skrev jo at jeg er takknemlig for alle vennene mine, og skulle jeg nevnt hver eneste en så hadde jeg jo skrevet en bok 😂 de vet at de betyr mye for meg uten å nevnes på en blogg

  1. Ble du så ukomfortabel i ditt eget skin at du måtte legge deg 23.00 eller? 😂😂

    Buhu må vente til Elise og Thomas for å føle deg kul.
    Stakkars deg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *