JEG ER OVERLYKKELIG

Categories Blogg

Reklame | annonselenker Nelly

Skjorte. HER / Veske. HER / Hårklyper. HER / Sko. HER

For et par uker siden så fortalte jeg Morten at jeg måtte ha familie i USA med tanke på at jeg føler meg så knyttet til et land jeg egentlig ikke har så mye kjennskap til. Jeg vet ikke om dere husker at jeg fortalt dere det, men da Morten og jeg var i NYC så vurderte jeg å være igjen for å feire jul der. Det var helt frem til Morten spurte meg om jeg hadde tenkt å sitte alene på julaften, og jeg innså at jeg ikke hadde noen å feire jul sammen med. Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke tenkte over det først, men det var akkurat som at jeg hadde glemt at jeg ikke hadde noe familie i NYC haha. 

Jeg vet ikke hva det er, men jeg har elsket USA lenge før jeg i det hele tatt reiste dit. Det er alltid noe som har dratt meg dit, og det har føltes som hjem siden jeg var der for første gang i 2016. Morten og jeg har lenge snakket om å finne litt mer ut av hvor vi kommer fra, for det er jo spennende å vite litt lengre bak en besteforeldrene sine. Er dere ikke enig? 

Jeg snakket uansett med mamma om dette, og da kom det frem at JEG HAR AMERIKANERE I FAMILIEN. Jeg tror ikke dere kan forstå hvor lykkelig jeg følte meg, for hvor utrolig moro er ikke det?? Det som kanskje var det morsomste var at Morten absolutt ikke trodde at jeg hadde amerikanske gener (om man kan si det sånn?), og synes nesten at jeg var litt teit som tenkte tanken. Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg nesten løp hjem for å fortelle han det (ikke på grunn av at jeg elsker å ha rett ;pp). 

Hadde det ikke vært litt spennende om jeg hadde begynt med slektsgranskning for å finne ut hvem disse amerikanerne er? Tenk om jeg for eksempel har familie i Los Angeles eller New York, hvor crazy hadde ikke det vært??  

14 kommentarer

14 thoughts on “JEG ER OVERLYKKELIG

  1. Amerika er et ungt kontinent der folk etnisk sett er en blanding av europeere fra ulike land, i hovedsak. Nordmenn utvandret til Amerika i hopetall, så at du har amerikanske slektninger skyldes nok at forfedrene dine har utvandret dit på 1800-tallet, eller begynnelsen av 1900☺ lykke til med slektsforskning👍

  2. Det er faktisk ganske vanlig for nordmenn å ha amerikanere i slekten da veldig mange nordmenn emigrerte til Amerika på 1800- og 1900-tallet.

  3. Faktisk ganske kult- har hatt samme opplevelse selv, faktisk! Jeg har alltid hatt en forkjærlighet for England, og har alltid følt en dragning dit. Var i York i England i 2016, og jeg følte at jeg kom “hjem” typ! Var i Manchester og London også, og jeg følte meg hjemme der og, men det var helt spesielt i York. Akkurat som at jeg allerede kjente alle kriker og kroker av byen liksom.
    Onkelen min driver med slektsforskning, og det viser seg da at morssiden min stammer blant annet fra William the Conquerer som var konge i England- og bodde nettopp i York!!!! Var og inne i katedralen i York, og da var den en statue av nettopp the Conquerer også, pg det var ganske vilt.
    Har og snakket med et medium som- uten at jeg har nevnt noe om min forkjærlighet og dragning mot England, sa at jeg i et tidligere liv var en dame fra York!!! Hvem vet om det stemmer, men veldig morsomt uansett.

    1. Shit! Så utrolig morsomt, men også litt skremmende å høre!! Jeg tror jo veldig på sånne ting, og det var derfor jeg også ble så glad da jeg fikk vite at jeg faktisk hadde en tilhørighet til USA 😀

  4. Kan ikke tro at du elsker USA. Menneskene har helt syke høyreekstreme verdier, trump som arrester foreldrene til barn som prøver å komme over grensen uten å ta ansvar for barna. Korrupsjonen og drepingen i afganistan. Av alle menneskene i new york er 1/5 del uteliggere og fattige og hver 6 time dør en uteligger av overdose alene.

    Dette burde blitt en debatt av, bloggere som forguder USA

    1. Hei 🙂

      Ved å si at jeg elsker USA så vil ikke det si at jeg elsker alt ved landet. Jeg fikk selvfølgelig sjokk av å se denne dokumentaren, og jeg tenker bare at det er bra at dette kommer opp og frem i lyset slik at det blir snakket om og forhåpentligvis kan skape en forandring.

      Det er så utrolig mange land som vi ferierer i som det skjer utrolig mye dritt. Både når det kommer til poltikk, fattigdom og rettssystem. USA er ikke alene her.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *