JEG GIR DERE ET SVAR PÅ DE MEST STILTE SPØRSMÅLENE

Categories Blogg

Er det slutt mellom Morten og deg?
Jeg vet at jeg har svart på denne flere ganger før, men jeg får ikke inntrykket av at alle kanskje får det med seg siden jeg fortsetter å få samme spørsmålet hver eneste dag. Jeg sa til Stine i går at jeg holdt på å bli gal, og at jeg ikke forsto hvorfor enkelte ikke ville godta svaret vårt om at det ikke er slutt. Stine kom likevel med et viktig poeng i går som jeg til tider kan glemme, og det er at dere ikke kjenner meg eller Morten på den måten vennene og familien vår gjør. Dere ser oss ikke sammen, vet ikke hvordan forholdet vårt egentlig er eller hvordan vi har det. Jeg kan derfor forstå at mange kan tenke og tro at det er slutt nå som at han har flyttet til Oslo, og jeg snakker om å ta noen måneder i USA. Var det en ting som var viktig for meg da jeg bestemte meg for å gå inn i et nytt forhold så var det det at vi skulle gi hverandre frihet til å gjøre de tingene vi ønsket. Jeg skal ikke være et hinder for Morten, men heller en person som hjelper og heier på han. Det samme forventer jeg av han, og det er noe vi har vært flink til gjennom hele forholdet vårt.

Morten har sine egne drømmer og mål, og jeg har mine. Jeg synes det er viktig at vi ikke vil akkurat de samme tingene, slik at vi kan vokse sammen, men også hver for oss. Det hadde aldri falt meg inn å nekte Morten å ta en jobb han ønsker, samme som at han ikke ville nektet meg å gripe en mulighet. Jeg har lenge snakket om å bo i USA noen måneder, og føler nå at det endelig passer nå som Morten har flyttet til Oslo. Han støtter meg 100% i det, og det handler ikke om at vi har gjort det slutt. Det handler om at vi gir hverandre friheten til å gjøre hva som føles rett for oss. Vi har ingen barn som holder oss igjen, og vi er enda unge. Det er ikke noe mer komplisert enn det, og vi har ikke gjort det slutt. Vi har det veldig fint sammen, og det vi går igjennom akkurat nå har bare gjort forholdet vårt sterkere <3

Skal du flytte til Oslo?
Etter at Morten flyttet har jeg blitt sittende med en million spørsmål, og jeg har vært veldig frem og tilbake på hva jeg skal gjøre. Vi har jo akkurat kjøpt oss både leilighet og bil, så det er mange avgjørelser som må taes. Jeg kjente likevel at jeg begynte å bli gal av å tenke for mye på det, så vi har blitt enig om å bare ta en ting av gangen. Vi har litt som skal gjøres i leiligheten, så skal jeg ta mine tre måneder i USA, også må vi finne ut om vi skal leie ut, eller om jeg skal få meg en roomie, eller om vi skal selge. Jeg har vært inne på tanken om å få meg en roomie, det hadde jo vært veldig koselig? Jeg må uansett finne ut først om jeg skal være lengre i USA, bli værende her i Trondheim eller flytte til Oslo. Jeg skal i alle fall ikke forhaste meg på noe som helst, og bare ta en dag av gangen.

3 kommentarer

3 thoughts on “JEG GIR DERE ET SVAR PÅ DE MEST STILTE SPØRSMÅLENE

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *