NOE AV DET FINESTE JEG EIER

Categories Blogg

Noen ganger utfordrer livet oss på en så brutal og vond måte, at det virker som at det aldri vil bli bra igjen. Jeg har selv opplevd det et par ganger, og en av de var da pappa døde. Det å savne noen du aldri skal se igjen er en helt forferdelig følelse. Du mister ikke bare noen du elsker, men det er også så mye du skal gå gjennom. Det virket som det aldri skulle ta slutt, spesielt ikke da jeg begynte å glemme hvordan stemmen hans hørte ut, hvordan han snakket, lo og væremåten hans. Jeg klamret hardt til noe jeg ikke helt visste hva var en gang, og det har vært vanskelig å virkelig kjenne på at han sakte, men sikkert forsvinner, litt etter litt.

Jeg innså til slutt at jeg måtte akseptere at han etterhvert ville forsvinne, men det vil likevel ikke si at han er borte. Han vil alltid være her på en eller annen måte, selv om jeg ikke klarer å huske absolutt alt med han. Han vil på en måte leve så lenge jeg lever, for jeg vil alltid holde han i livet. Gjennom minnene, samtaler og bilder. Han vil alltid være der på en måte, selv om jeg ikke kan høre eller se han. Jakken jeg har på bildene over fikk jeg av mamma for noen dager siden. Det er jakken pappa hadde den dagen de møttes, og hun har tatt vare på den siden. Denne jakken er helt klart noe av det fineste jeg eier, og hver gang jeg bruker den så føler jeg at litt av han er med meg.

En eller annen gang vil man klare å finne lykke i de tingene som en gang gjorde vondt. Det vil ikke alltid være like tung, og jeg tror det bare noen ganger handler om å ikke gi opp. Ta et steg av gangen, og man vil etterhvert komme dit man ønsker. Jeg kommer alltid til å savne pappa, og jeg kommer alltid til å være lei meg over at han ikke er her. Likevel så har det bare blitt litt lettere for hver dag som går, og jeg vet at han hadde ønsket at jeg skulle ha det bra. Jeg vet ikke hvem som trenger å høre dette akkurat nå, men det vil bli bedre. Det lover jeg deg, du må bare ikke gi opp.. <3 

4 kommentarer

4 thoughts on “NOE AV DET FINESTE JEG EIER

  1. Åh, så koselig! Og, ja det blir heldigvis bedre med tiden. <3 Jakken var jo så kul også! En bonus det. 😉 <3

  2. Takk for et trist og fint innlegg, viktig å bli minnet på at man ikke kan noe for at man glemmer ting ved kjære som er gått bort, selv om man så inderlig skulle ønske man husket det. Og så heldig du er som har fått den stilige jakka etter pappan din!💖 Og kul plass du er på, hjemstedet mitt 😍

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *