JEG HAR FUNNET UT HVA JEG VIL “STUDERE”

Categories Blogg

Reklame | Nelly

Genser HER / Biker HER

Dette høres kanskje litt rart ut ettersom at jeg har vært veldig bastant på hva jeg vil, men de siste dagene har jeg begynt å tenke litt på studie i USA. Jeg skal jo prøve å reise litt frem og tilbake det neste året for å finne ut om jeg trives der og faktisk kan tenke meg å være der over en lengre periode, men om det er sånn så skal jeg altså studere. Jeg har vært litt frem og tilbake på hva jeg kunne tenke meg, og først var jeg veldig inne på markedsføring (noe jeg enda er), men nå har jeg begynt å tenke litt på eiendomsmegling også.

Jeg synes det høres så sykt spennende ut, og det hadde jo vært så kult å jobbe med å selge eiendom i LA/New York. Jeg vil jo fortsette å bygge på det jeg allerede har, men jeg synes det virker både kult og interessant. I USA tar du ikke en “utdannelse”, men mer et kurs. Jeg kan derfor ikke fortsette med det hjemme i Norge uten å ta utdannelsen, men det hadde i så fall blitt for å jobbe der med noe jeg synes er morsomt og ikke minst interessant. Jeg skal derfor bruke de neste månedene på å sjekke hvilke fag og eventuelle skoler som har disse fagene, også skal jeg dra innom å snakke med skolene med engang jeg kommer meg dit.

Hva tenker dere? Hadde jeg passet som eiendomsmegler? 👩🏼‍💻

16 kommentarer

16 thoughts on “JEG HAR FUNNET UT HVA JEG VIL “STUDERE”

  1. Oioi, så kult! Det hadde vært sykt spennende å følge med på deg dersom du gikk den veien! 😄

  2. Åh, så spennende det hørtes ut – det hadde vært så utrolig gøy å følge med på! Jeg vet ikke om det finnes kortere utdanninger i Norge, men i Sverige der jeg bor vet jeg at det er mulig å ta en forkortet utdanning på 1,5 år, noe som også er mulig å ta på nett. Svenske bloggeren/influenceren Gabriella Joss gjør det nå 🙂 Så da kunne du jo gjort det her også, hvis du ville.

    Ikke bry deg om alle dumme kommentarer, dream big! Jeg har selv drømmer mange kanskje mener er helt umulige for meg, men man skal aldri gi opp (jeg brenner for medisin og helse og skulle så gjerne blitt lege, noe jeg vet er ufattelig tøft og sikkert ikke mulig i det hele tatt, men så lenge jeg kan bli noe innen helsevesenet så er jeg mer enn fornøyd).

    Så jeg sier bare go girl <3

      1. Bare hyggelig, jeg vet du kommer til å få det til 🙂 Åh, nå blir jeg jo helt rørt her!! Tusen takk for så fine ord og støtte, så god du er <3<3 Og tusen takk til deg for alt du gir av deg selv, elsker å følge deg <3<3

  3. Åååå!! Hvis du ikke allerede har sett «selling sunset» på Netflix så kan det anbefales. Du blir hvertfall ikke mindre giret på å megle i LA av å se den serien.
    Jeg heier hvertfall på deg!

    Stor klem fra en eiendomsmeglerstudent/fremtidig kollega i LA :p

  4. Jeg har nettopp søkt på markedsføring på Berkeley collage i NY! Du burde sjekke ut Berkeley, de har campus både i NY og LA og flere andre steder! Veldig bra og anerkjent skole som vil ha flere norske studenter så vi har litt større sjanse til å komme inn <3

  5. Det er ikke bare bare å jobbe i Usa. Generelt vanskelig med arbeidstillatelse over tid og du må egentlig gifte deg om du vil være der permanent, bare til info 😉 Hilsen ei som har bodd i Los Angeles og OC.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *