JEG SVARER PÅ RARE TING JEG HAR HØRT OM MEG SELV

Categories Blogg

“Sofie har flyttet til Oslo for å bo nærmere Morten”
Det her er kanskje den teiste av de alle. Jeg føler egentlig at de aller fleste ønsker å bo unna eksen sin etter et brudd? Ikke flytte etter vedkommende for å følge med? Morten og jeg har uansett et kjempefint forhold, så det er bare hyggelig å møte på han de gangene jeg gjør det. Jeg tror de aller fleste skjønner at jeg ikke flyttet hit for å stalke han. Morten har jo heller ikke flyttet hit enda, så det er vel han som flytter for å være nærmere meg 😜 Neida, fra spøk til alvor. Jeg har allerede forklart hvorfor jeg valgte å flytte hit i tre måneder, og føler ikke jeg trenger å forklare det igjen.

“Sofie og Andrea er uvenner”
Jeg synes nesten det er litt morsomt hvordan man med en gang får spørsmål om man er uvenner for at man ikke har like god kontakt. Det er ingen hemmelighet at Andrea og jeg ikke snakker eller møtes like mye som da vi bodde sammen, men det betyr ikke at vi er uvenner av den grunn. Vi snakker fortsatt sammen, og jeg håper at vi møtes snart igjen.

“Sofie var veldig sjalu og kontrollerende”
Jeg har nok sider med meg selv som ikke er så positive, men er det noe jeg virkelig ikke er så er det sjalu og kontrollerende. Jeg har jo snakket om tidligere at det jeg har synes har vært så fint med mitt forrige forhold var at det var så lite sjalusi mellom oss. Ingen av oss kjente på noe begrensinger eller “det får du ikke lov til å gjøre“. Når jeg ser tilbake på forholdene jeg hadde som ungdom så var det preget av mye sjalusi og usikkerhet. Jeg tror nok det handler om at man har vokst en del, og etter mitt siste forhold så hadde jeg aldri igjen akseptert å være med noen som hadde begrenset meg på hva jeg kan og ikke kan gjøre. Et forhold er ikke et eierskap, og man er et team som skal jobbe sammen.

1 kommentar

1 thought on “JEG SVARER PÅ RARE TING JEG HAR HØRT OM MEG SELV

  1. Rart hvordan andre tenker og mener de vet mye om andre. Egentlig bør man bare gi blaffen i hva andre TROR, men litt greit å motbevise også 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *