JEG TRENGTE EN PÅMINNELSE

Categories Blogg

Er det en ting jeg virkelig elsker med å reise, så er det det at jeg føler at jeg vokser veldig på mange av reisene mine. Jeg lærer mye, samtidig som at jeg møter nye mennesker og får se mer av andre kulturer. Var det en ting jeg likte skikkelig godt med Sri Lanka, så var det å få oppleve hvor lykkelige mange av menneskene der virket. De hadde ikke i nærheten av alle de tingene vi har, jobber nok dobbelt så mye og tjener kanskje akkurat nok til å kunne betale for hus og mat. Likevel så virket det som at de fant lykken i de tingene de har, istedenfor å fokusere på alt de ikke har. De fant lykken i hverandre, kanskje i jobben og menneskene de var omringet av. Det var også fint å se barn og ungdom som ikke var klistret fast i telefonen sin, eller som gikk rundt med Parajumper til 9000 kroner som de hadde kranglet seg til for at “alle andre hadde det”. De snakket med hverandre, var ute å lekte og virket til å være helt fri for bekymringer.

Jeg elsker slike reiser, for det får meg alltid til å huske hvor heldig jeg faktisk er. Det får meg til å huske alle grunnene jeg har til å smile hver eneste dag, hvor heldig jeg er som har den jobben jeg har og hvor takknemlig jeg burde være for alle menneskene jeg har i livet mitt. Jeg har kommet hjem med masse nye erfaringer og inntrykk, og jeg håper og tror at det vil være med meg videre på utviklingen min. Jeg trengte en liten påminnelse på hvor bra jeg har det, og jeg trengte en påminnelse om at jeg kan være enda snillere, åpen og hjelpsom. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men jeg føler nesten at jeg kom hjem som et nytt menneske. På en bra måte.

3 kommentarer

3 thoughts on “JEG TRENGTE EN PÅMINNELSE

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *