KAN MAN EGENTLIG STOLE PÅ VENNENE SINE?

Categories Blogg

Som dere sikkert har forstått så er jeg en veldig åpen person. Jeg kan dele mye som kanskje mange andre vil se på som alt for privat, og har egentlig aldri tenkt over hvor eller hvem jeg snakker med. Jeg deler selvfølgelig ikke hemmelighetene mine med en fremmed, men jeg har ikke problemer med å åpne meg opp til ukjente. Jeg har veldig stor tillit når det kommer til andre, og har derfor aldri hatt problemer med å åpne meg rundt enkelte ting.

Det siste halvåret har jeg merket veldig at ting har begynt å endre seg, og jeg har blitt mye mer forsiktig med hvem jeg deler med. Jeg har faktisk blitt så forsiktig at jeg har begynt å stille meg selv spørsmål om man kan stole på alle de menneske man kaller for venner? Jeg husker for eksempel da vi kjøpte leiligheten vår så sa vi ingenting om det før annonsen var borte fra finn.no, og vi sendte kun linken til vennene våre. Likevel ble denne delt på jodel, og det synes jeg var veldig merkelig. Jeg har jo mine mistanker om hva som har skjedd og hvem dette er, men jeg tror det er viktig å ha litt i bakhodet at de menneskene vi stoler på, også stoler på andre.

Jeg har begynt å tenke at så lenge jeg ikke vil at noe skal komme ut, så forteller jeg det ikke til andre enn de menneskene jeg stoler 100% på. Jeg synes det nesten er litt ekkelt å tenke på at man kan ha mennesker i livet sitt om virker til å oppriktig bry seg om deg, men som egentlig ønsker deg alt annet enn godt. Jeg har bare blitt mer og mer skeptisk til hvem jeg omgås med, og hvem jeg åpner meg opp til. Jeg vet ikke om det er for at jeg har blitt mer voksen, eller om jeg bare har blitt skeptisk til mennesker rundt meg?

11 kommentarer

11 thoughts on “KAN MAN EGENTLIG STOLE PÅ VENNENE SINE?

  1. Tror det er viktig å være litt skeptisk som du skriver, men samtidig er det nok sunt for deg å gi litt faen også – bare gjøre ditt, liksom.

    1. Jeg bruker p-stav 🙂 Jeg ville anbefalt deg å snakke med fastlege, for det er så utrolig forskjellig fra person til person hva som er “bra” og “ikke”. Jeg er for eksempel kjempefornøyd med p-stav, men jeg kjenner mange som ikke er det. Så forhør deg med noen som er erfaren innen for sitt fagfelt <3 lykke til!

  2. Alle solgte boliger blir liggende på Finn i 1 år etter de et solgt hvis du trykker på prisstatistikk. Linken kan jo derfor enkelt finnes for fler en di som spesifikt vet om den 🙂

  3. Tror det er veldig lurt av deg å holde visse ting for deg selv, eller KUN de du stoler 100% på som du sier. Det har jeg fått erfart selv, så jeg holder alt som er mega viktig for meg selv. Klem! ❤️

  4. Jeg har dessverre samme erfaringen som deg. Uansett hvor god og snill du er er det falske “venner” som vil deg alt annet godt. Jeg vil heller være venneløs enn omringet av “venner”.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *