SKAL DERE HA BARN SNART?

Categories Blogg

Ler litt av at akkurat den fingeren har et hjerte på seg, haha.

Er jeg den eneste som utsetter å vakse klær? Det er faktisk ikke noe jeg synes er kjedeligere for det er så utrolig mye rundt. Først må du sortere klær, du må sette de på vask, tørke de også legge de inn i skapet. Jeg vet det er en teit ting å klage over, men det er faktisk ikke noe jeg misliker mer enn å vakse klær. Det har gått så langt nå at det ikke var plass i skittentøyskurven mer, så i går måtte jeg ta et skikkelig tak. Jeg satt på kanskje 4-5 vaskemaskiner, ryddet leiligheten, sorterte klær, laget middag, dro på trening og fikk unnagjort masse jobb. Jeg følte skikkelig på husmorlivet, og må si at jeg er imponert over alle dere som gjør dette hver eneste dag i tillegg til å ha barn i hus.

Det er nesten litt komisk at akkurat det livet skremmer meg skikkelig, og at jeg ikke har litt lyst på barn en gang. Jeg må ærlig innrømme at jeg nesten har følt meg litt utenfor, da jeg føler alle rundt meg inkludert mennesker jeg ikke kjenner, virkelig ønsker dette livet. Det er kanskje ikke så rart med tanke på at vi blir fortalt fra vi er små at vi skal bli forelsket, gifte oss, kjøpe hus, bil og få barn. Jeg merket jo bare da vi hadde pressedag med Bloggerne hvordan alle lurte på når Morten og jeg skulle få barn. Spørsmålene startet nesten alltid med “Siden dere har kjøpt leilighet sammen, når skal dere få barn?” Det er nesten som at det er en forpliktelse, og at det er galt å ville noe helt annet.

Selv om jeg snart fyller 25 år og tuller mye med at jeg begynner å bli gammel, så er det virkelig ikke sånn at jeg er klar for å tre inn i voksenlivet helt. Jeg synes det er greit med de som ønsker det, men det må også være rom for oss som vil noe helt annet. Jeg vet ikke om jeg noen gang vil ha barn, men før jeg i det hele tatt tar stilling til det så er det veldig mye jeg ønsker å gjøre og oppleve før den tid. Jeg vil reise masse, kanskje studere i utlandet, fokusere mer på jobb, skrive en bok og fortsette å gjøre de tingene jeg vil. Jeg stresser ikke med noe som helst, og tar bare en dag av gangen.

12 kommentarer

12 thoughts on “SKAL DERE HA BARN SNART?

  1. Skjønner ikke hvorfor man absolutt MÅ spørre folk,spesielt kvinner,når man skal få barn. Det er en privat sak og det er ikke gitt at alle ønsker barn. Jeg har barn og jeg synes det livet er helt fantastisk❤️❤️ Men skjønner også de som velger bort barn. NYT den tiden dere har nå og om du om 10 år vil ha ett barn,ja så få barn,hvis ikke er det også heeelt greit😁

  2. Det er så godt å høre andre tenker det samme! Jeg synes det er skikkelig respektløst når folk spør “Når skal dere ha barn?”, “Skal dere ha barn snart?” osv… Det er jo mange som ikke ønsker å få barn i det hele tatt, og det er jo også mange som ikke engang kan få barn. Eller mange par som har prøvd i flere år. Og da kan jeg ikke tenke meg noe verre enn at folk maser om barn.. Huff!

    Jeg for min del tror jeg vil ha barn en eller annen gang, men er 24 år og virkelig ikke klar! Akkurat nå synes jeg det er helt skremmende å tenke på at jeg kanskje skal presse ut en unge en dag (hjeeelp, skjønner egentlig ikke hvordan jeg skal klare det engang), og ikke klarer jeg å forstå hvordan mennesker klarer å si at de er klare for å få barn… Altså, hvem er klar for å sette et nytt liv til verden og oppdra det? Jeg får seriøst nesten angst av det å tenke på at jeg kanskje skal ha barn en gang.. kanskje jeg aldri blir klar?.. 🙂

    Takk for at du deler dine meninger om det også, godt vi er flere som ikke er klare enda <3

    Jeg har faktisk begynt å bli litt kvass når folk snakker om det å få barn rundt meg.. Har et par i venninnegjengen som fikk unger ifjor som maser på oss andre. Jeg ender med å bli skikkelig forbanna og nevne de argumentene jeg gjorde over her, haha!

  3. Skjønner virkelig ikke at folk spør… Syns ikke det skal være ett spørsmål, tenkt vist man spør en person ´´når skal dere få barn?´´ for alt vi kan vite så kan det hende h*n fått vite at h*n aldri kan få barn, å at dette er ett veldig ømt tema. Folk bør trå varsomt om slike spørsmål syns jeg selv da 🙂

  4. Tenker at det egentlig ikke er noe noen andre skal bry seg så veldig mye om 😊 men hvis man er litt nysgjerrig, så går an å droppe den dumme “når” og bare spørre OM man skal ha barn.

  5. Enig! Det evige barne spørsmålet! Hærregud, det er ikke det ENESTE her i verden! Helst ikke spør i det hele tatt tenker jeg, i vært fall ikke til folk man ikke kjenner! Gaaad, blir lei! Jeg tror ikke det blir barn på meg! Haha, jeg syns klesvask er helt ok! Men jeg setter på en maskin med en gang det trengs, slik at det aldri hoper seg opp. For da kan det bli litt styrete😉 Klem til deg, fine! ❤️

  6. Om par vil ha barn eller ikke er en privat sak. For alt hva de vet aå kanskje det paret de spør/maser på sliter med å få barn og at det er en sår ting…
    Noen ønsker barn og noen ikke. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor noen skal ha noen mening om hva andre mener. INGEN skal behøve å måtte forklare hvorfor de vil eller ikke vil ha barn! Jeg har 2 barn og ville aldri vært dem foruten, jeg elsker mine egne barn, men når det er sagt så (nå blir jeg sikkert slakta) jeg liker ikke andres barn med noen få unntak🙈Vet det er feil å si…men sånn er det.
    Når det kommer til husmorlivet, så er det noe man vokser seg inn i om det gir noen mening…man får barn og huset står på hodet og klesvasken bygger seg opp…men vet du hva? Det er ingen krise. Man tar tak å skaper seg rutiner som funker for seg selv…og ut av det blå er du så dreven at man skulle tro du var født til å være husmor.
    Ta dine egne valg basert på hva du selv og Morten føler og hva som et rett for dere og drit i resten! Dere er så unge og har sååå god tid! Lev livet og nyt. Alt det andre kommer eller uteblir alt etter hva man ønsker på et ellet annet tidspunkt.
    Nyt frihet, reiser, opplevelser, det å bare være dere to, finne ut av hvem dere er sammen og hver for dere.
    Vær unge mens dere kan. Voksenlivet kommer når det kommer❤ Ps. Dere har jo et barn. Celine er jo på en måte barnet deres. Det holder vel kanskje en stund 😊
    Hilsen Hanne

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *