KJØPE MEG BRILLER?

Categories Blogg

I går kom jeg over disse bildene som jeg synes var litt morsom å se. Jeg husker da jeg fikk vite at jeg hadde dårlig syn å måtte begynne med briller. Jeg var 12 år gammel, og nektet faktisk å bruke det da jeg var redd for at noen skulle si eller være slemt mot meg, noe som er helt fjernt å tenke tilbake på nå. Selv om jeg stresser med at jeg bare blir eldre og eldre, så er det også ganske deilig å være voksen om jeg kan kalle meg selv det?

Jeg bryr meg ikke like mye om alle andre sine meninger som jeg gjorde før. Jeg er ikke redd for å skille meg ut, og jeg hadde ikke nektet å bruke briller den dag i dag for å si det sånn. Jeg synes briller er kjempefint, og har lenge vurdert å kjøpe meg et nytt par. Jeg tror jeg var rundt 20 år da jeg kjøpte mine første briller, men jeg synes det var så ubehagelig å bruke de at jeg ga de bort. Jeg fikk høre fra mange at det tar tid å venne øynene sine på det, men har det ikke litt med hvilken type brille man kjøper også ? Jeg fikk veldig vondt i hode av å bruke mine, og følte meg skikkelig svimmel. Det ble derfor bare sånn at de ble liggende, for jeg orket ikke å venne meg på det når det bare var slitsomt å bruke det.

Jeg har veldig lyst til å begynne med briller igjen da jeg er skikkelig lei av å være avhengig av linser. Det er også ganske dyrt å skulle kjøpe nye linser hver eneste måned, så jeg ville jo spart penger i lengden på investere i noen gode briller. Jeg ville derfor høre med dere om dere har noen gode tips eller briller å anbefale? Noen som helst ikke gir deg skikkelig hodepine og følelsen av å være full, haha.

17 kommentarer

17 thoughts on “KJØPE MEG BRILLER?

  1. Hei Sofie!
    Jeg har ikke noen spesielle anbefalinger på briller du kan bruke, men det jeg kan si er at man aldri skal tulle med synet sitt. Jeg har brukt briller siden jeg var 6 måneder gammel, og nå er jeg så vant med det at jeg ikke bryr meg om hva folk syns lenger😊 Du var utrolig fin med brillene på disse bildene. Et lite tips er å dra på specsavers. Der har de utrolig fine briller og de er til en rimelig penge. Håper du kommer til å finne noen som passer for deg og at du kommer til å trives med valget ditt. Lykke til❤️

    1. Det handler ikke om hva folk synes, det var snakk om da jeg var ung og veldig usikker på meg selv <3 nå handler det bare om at jeg får skikkelig hodepine og blir svimmel, så jeg ender opp med å ikke bruke det da det bare er «slitsomt» 🙁

  2. Jeg kjøper mine fra brilleland. De er veldig gode! Men jeg liker best linser fordi jeg føler det er mer behagelig. Jeg bruker glass i silver altså ikke de dyreste og de blir jeg ikke svimmel av.

  3. Hei:) Det at man blir svimmel og kvalm kommer av styrken man har i glasset. Veldig normalt og bli det i starten, vi beregner ca. 2 ukers tilvenningstid på styrke. Nå som du bruker linser så vil du fra før av være vant med at du får korrigert styrken din, så kanskje vil det ikke være like vanskelig og tilvenne seg nye briller nå. Men en liten forskjell vil du nok merke. 😊

    Hilsen Mali, Optiker assistent Specsavers Trondheim Sentrum. 🤓

  4. Oi, du burde bli brunette igjen, det kledde du skikkelig bra! Jeg fikk beskjed om å venne meg til briller gradvis, gå med de noen timer for dagen for så å øke bruken etterhvert. Virket veldig bra 🙂

  5. Ta ny synstest og få din stryke 🙂 for meg tok det noen dager å venne meg til. Hos speecsavers pleier de å ha tilbud hvor du bare betaler for innpakning, og ikke selve glasset.

  6. Man kan føle seg litt full, svimmel og få hodepine den første tia. Begynte med briller selv i år. Måtte ta de av og på, tok meg flere uker å bli vandt til det. Men nå går det bra 🙂 får litt vondt i hode, men nå er det fordi jeg har gått for lenge uten 😄 anbefaler specsavers(de har en på Tiller), de har mange fine briller!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *