MINE MÅL FOR DET KOMMENDE ÅRET

Categories Blogg

De siste årene har jeg vært veldig opptatt av å sette meg mål og følge drømmene mine, noe som har gitt meg motivasjon til å gripe dagen. Jeg skal ikke være så klisje å si at jeg våkner opp hver eneste dag og er klar for å ta over verden, men det er målene og drømmene mine som holder meg gående. Jeg husker da jeg begynte å gå til psykolog etter Utøya, og hun spurte meg om hvilke mål jeg hadde for fremtiden. Jeg var jo inne i en veldig vanskelig periode, så jeg svarte at mitt eneste mål var å klare å komme meg opp av sengen. Hun svarte noe som har vært veldig viktig for meg senere i livet, og det var at en dag så kom jeg til å klare å sette meg andre mål, og når jeg klarte å gjennomføre de så ville jeg finne tilbake til drivkraften min igjen.

Hun hadde helt rett, og det er drivkraften min som gir meg motivasjon, glede og inspirasjon. Jeg kunne aldri tenkt meg å våkne opp en dag uten å ha noe å se frem til. Enten om det er jobb, Celine, møte venner eller trening. Jeg gir meg selv en grunn til å stå, noe som igjen gjør meg lykkeligere. Jeg setter meg mål som jeg jobber hardt mot, og selv om det ikke alltid ble som jeg kanskje så for meg, så lærte jeg meg likevel noe på veien. Jeg har fått til noen av målene jeg satt meg i fjor, men jeg har enda en del jeg ønsker å få gjennomført. Det er umulig å få til alle på en gang, så man må bare ta litt og litt.

🖤 Dette kommer nok kanskje ikke som et sjokk for dere, men jeg har jo veldig lyst å dra til USA å bo der for en periode. Jeg har snakket om det så lenge jeg kan huske, og mange år før jeg fikk bli kjent med dere. Jeg skal være så ærlig å si at jeg synes det er veldig skummelt å skulle gjøre en så stor forandring, og når man er redd for noe så vil man alltid finne en unnskyldning for å ikke gjøre det. “Jeg har akkurat flyttet inn med Andrea”, “Morten og jeg skal flytte inn sammen”, “Vi har kjøpt bolig” og “Hva med Celine?”. Jeg har fortalt meg selv dette nå i snart tre år, og alltid gitt meg en ny unnskyldning for å ikke dra. Jeg tror nok det ligger mye i det at jeg er redd for forandring, og det er nok mange der ute som kjenner seg igjen. Vi mennesker hater å gå utenfor komfortsonen vår, og liker å holde oss der det er trygt og godt. Det er likevel ikke alternativ to som skaper nye muligheter, og jeg begynner endelig å føle meg klar for alternativ en.

🖤 Denne kommer nok kanskje ikke som en bombe, men jeg har veldig lyst til å skrive en bok. Jeg har delt utrolig mye med dere, men det er fortsatt mye som ikke er sagt. Jeg har aldri følt at det har vært det riktige øyeblikket for å dele, men her begynner jeg også å føle meg klar. Det er skummelt å skulle være så åpen med noe som er så sårt, men jeg har veldig troen på at det kan bli en fin historie.

🖤 Jeg er en sånn person som ikke klarer å gjøre noe jeg ikke har interesse for, så jeg har vært ekstremt treig med å komme i gang med YouTube. Det morsomme er at jo mer jeg har satt meg inn i det, desto mer har jeg fått interesse for det. Jeg gikk fra å synes YouTube var kjedelig til å virkelig ELSKE det. Det er jo så morsomt, og en veldig genial måte å dele med andre på. Jeg skal derfor satse enda mer på YouTube, og prøve så godt jeg kan å skape bra og interessant innhold til dere.

🖤 Det er ikke bare YouTube jeg vil jobbe mer med, men også Instagram. Jeg har gitt 100% på bloggen, så det har rett og slett ikke vært kapasitet til noe annet. Jeg har lært meg det siste året at 80% er bra nok, og når jeg gir slipp på de resterende 20 så har jeg plutselig tid til mye annet. Det er også godt å fokusere på noe annet, og ikke bare være helt oppslukt i bare en ting. Jeg elsker bloggen, men det kan jo til tider bli litt ensformig.

🖤 Jeg skal være flink til å spare masse penger, og prøve så godt jeg kan å kun bruke penger på det som er nødvendig. Jeg får vondt i magen av å tenke på hvor mye jeg har brukt de siste årene. Det er penger jeg kunne investert i noe smart, men så har jeg valgt å bruke det på tull som bare gir meg glede i noen timer.

🖤 Jeg skal også begynne å fokusere på meg selv, og jobbe mer med å utvikle meg som menneske. Hva kan jeg bli bedre på? Hvordan kan jeg være en bedre venn/kjæreste? Hva kan jeg gjøre mer for familien min? Hvordan kan jeg utvikle meg i jobben? Og viktigst av alle så skal jeg jobbe med å lære det å elske meg selv. Jeg kjenner at det føles rart ut å skrive elske, men det er så viktig å jobbe med seg selv. Selvtillit, hvordan man snakker til seg selv og være flinkere til å prioritere egen helse.

🖤 Jeg føler at mye av det jeg skriver her er ting jeg har snakket om så mye før, men jeg har altså ikke gitt slipp på drømmen om mitt eget sminkemerke. Det er bare så utrolig mye som må gjøres og fikses for å få det til, men det vil nok være verdt det til slutt. Jeg kunne også tenkt meg noe innen hår, som for eksempel ponytails? Eller så hadde lepper vært veldig kult. Hva tenker dere?

7 kommentarer

7 thoughts on “MINE MÅL FOR DET KOMMENDE ÅRET

  1. Følger du svenske Hannalicious? Hun kan sikkert være til stor inspirasjon for deg siden hun rett som det er drar til USA for å bo der over tremåneders-peridoer ✨✨

  2. Vil du reise til USA, og bo der? Så reis til USA og bo der, du lever for å gjøre deg selv lykkelig først. Og så andre. Er ikke du fornøyd, hvordan kan du da hjelpe de rundt deg?

    #wisef*******words

  3. Veldig fine mål! 🙂 Jeg tror også det er viktig å pushe seg selv ut av komfortsonen noen ganger, men likevel holde kontakten med hva som virkelig kjennes riktig å gjøre. Vanskelig balansegang, det der. Lykke til med målene dine! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *