LITT RUMPESNAKK

Categories Blogg

I går fikk jeg en DM på Instagram der det sto noe jeg allerede har fått høre så alt for mang ganger de siste årene, og det er at jeg har flat rumpe. Jeg har så lenge lurt på hvordan reaksjonene hadde vært om jeg hadde valgt å legge meg under kniven for å operere den “flate rumpa mi”. Det er jo åpenbart at mennesker som legger igjen sånne kommentarer vil få meg til å føle meg usikker, og det som er morsomt er at det mest sannsynlig er de samme menneskene som ville hatet meg for å gjøre noe med den.

Vi klager over at Instagram er fylt med opererte rumper, samtidig som vi kritiserer de som har en mindre rumpe. Jeg har hatt en liten rumpe så lenge jeg kan huske, og jeg ble alltid fortalt da jeg var liten at jeg hadde arvet rumpa til pappa. Pappa tullet med at rumpa og ryggen hans gikk i ett, og at jeg hadde vært så heldig å få genene hans. Det var ikke noe som plaget meg da og det er heller ikke noe som har plaget meg i voksen alder. Jeg har aldri hengt med på trenden med stor rumpe, og har aldri hatt noe problemer med hvordan jeg ser ut.

Likevel er det så mange mennesker der ute som prøver å fortelle meg at jeg ikke er bra nok. Nesten hver eneste gang jeg legger ut et bilde i bikini der rumpa er synlig så tikker kommentarene inn. Samtidig som at vi snakker ned om de som har valgt å legge seg under kniven, og forteller hvilket press det skaper. Vi etterlyser det naturlige, irriterer oss over alle influencerne som har operert og heier på de som snakker ned om operasjoner. Det er vel likevel bedre med dobbeltmoral, fremfor ingen moral? 😜

Det som irriterer meg mest er at kommentarene har begynt å gå innpå meg. Når så mange forskjellige mennesker forteller deg den samme tingen, er det kanskje ikke så rart at man noen ganger kan føle på usikkerheten. Jeg har aldri hatt problemer med hvordan rumpa mi ser ut, samtidig som at jeg har begynt å kvie meg for å legge ut bilder der jeg vet at sånne kommentarer kan tikke inn. Ikke for at jeg selv har noe i mot hvordan jeg ser ut, men for at andre der ute prøver å få meg til å mislike noe ved eget utseendet. Det er aldri greit å kommentere dritt om andres utseendet, og jeg kjenner i alle fall at jeg har fått skikkelig nok nå. Det er virkelig ikke sånn at jeg skal føle noe skam for hvordan jeg ser ut.

32 kommentarer

32 thoughts on “LITT RUMPESNAKK

  1. Du er nydelig! De er sjalufordi du er utrolig vakker. Skjønner ikke at folk gidder å oppføre seg sånn!

  2. Du er kjempefin som du er!
    Jeg har alltid hatt litt rumpe, helt fra jeg var 11-12 år og da var jo det mer «in» å være syltynn. Bestevenninna mi hadde så flat og fin rumpe mens jeg hadde litt større, noe som irriterte meg lenge.
    Nå har jeg akseptert hvordan jeg ser ut, og innser at alle er forskjellige. Takk Gud for det! <3

    1. Dere har helt rett i at trender kommer å går, og jeg husker veldig godt selv denne «trenden» du snakker om. Som jeg også skrev over her så tenker jeg at det må være opp til hver enkelt hva man føler seg komfortabel med og ikke, og at det ikke er andre sin oppgave å skal fortelle det. Jeg er bare lei av hvordan vi snakker om kroppene til hverandre, og tenker at alle fasonger og kropper skal være aksepter. Jeg er bare så trøtt på denne «båsen» vi setter hverandre i.

      Veldig godt å høre! Du er mer bra nok <3

  3. Du er helt nydelig! Det som er det tristeste oppi det hele er at en dag blir nok en liten rumpe in igjen, for sånn fungerer det. Da er plutselig din type rumpe riktig og alle spør hvordan du fikk den sånn. Prøv å overse disse menneskene som vil trykke deg ned uansett – de har det helt klart ikke godt med seg selv, eller så mangler de bare oppdragelse. Det er mye verre enn å ha en liten rumpe. Du er fin!

    1. Jeg tenker at det må være opp til hver enkelt hva de liker/foretrekker og at ingen av delene er feil. Jeg er bare lei av at det skal være et «krav» om at rumpa skal se ut på en viss måte.

      Ellers, tusen takk for en fin fin melding <3

  4. Jeg oppfatter det slikt at du alltid har fått komplimenter for dine naturlige lepper, så hvorfor valgte/velger du å fylle de med restylane/fillers?

    Synes det er veldig synd! Samme gjelder håret ditt, du er penere naturlig enn npr du går med for mye sminke, fake hår og overfylte lepper.

    1. Helt enig! Har aldri tenkt over hverken liten eller flat rumpe. Du har da alltid sett helt fin ut.

      Ser at ansiktet er forandret, du virker «hardere» og mindre ekte i uttrykkene dine etter fillers og forandret hår. Akkurat dèt finner jeg ikke positivt. Det er nok av bloggere som har gått langt over streken på disse områdene. Ikke bli en av de er du snill.

  5. Jeg syntes ikke at du har ei flat rumpe☺️ d er forskjell på å ikke ha noe rumpe som er flat, en å ha en liten rumpe☺️ å jeg kan ikke se at du har en flat rumpe😉👌 som mange sier over her, at di er nåkk bare sjalu for at du har en fin rumpe og kropp😁👌fin å søt jente er du☺️
    veldig bra innlegg❤️❤️

  6. Jeg blir så overrasket, både fordi nr. 1 du ser jo helt fantastisk ut og nr. 2 HVA er dette for noe å henge seg opp i ved et annet menneske og fordi nr. 3 er det virkelig innafor å skrive og kommentere på den måten? Gjør man det når man treffer en fremmed/bekjent/samme hvem på butikken? Så aldeles ikke. Merkelig oppførsel enkelte mennesker får så lenge man ikke står ansikt til ansikt. Kropp er og forblir forskjellig, og det er jo helt i orden, og egentlig ganske flott. Håper du greier å se forbi det, selv om jeg skjønner at det kan være vanskelig. Uff, det er så unødvendig!! Du ser i hvert fall helt nydelig ut, du er åpenbart hardtarbeidende og virker så genuint snill. Og det mener jeg virkelig. Håper du tar til deg litt av det også tross disse rumpe-kommentarene. KLEM <3

  7. Stå på å fortsett å elsk kroppen din. Det du skriver er så viktig og riktig.
    Ikke la inkompetente rassehøl begynne å få deg til å føle deg usikker. Vis dem fingern å legg ut masse rompebilder i bikini🖕🏼
    Du er så absolutt god nok som du er🧚🏼‍♀️

  8. Åhhh, gaaad! Så enig! Det er GARANTERT de samme som hadde snakket dritt hvis du hadde operert deg, som du sier! SÅÅÅ dobbeltmoralsk! Det er bare dritt folk som kritiserer for å gjöre deg usikker! Arrrrg! Det er så stygt gjort! Hva faen er så dårlig med liten rumpe?!?! Ingen värdens ting! Vär stolt over hele DEG du, Sofie! Du er så absolutt bra nok!!! <3 Stor klem til fine deg! <3

  9. Det er de tøffeste menneskene som klarer å være fornøyd med den de selv er. Det å kunne være unik og egen er det fineste som finnes.Velg å være fornøyd med det vi har fått. Du er nydelig og burde virkelig være ekstremt fornøyd med de gene du har fått❤️ Husk også at det er ingenting som å faktisk ligne på foreldrene sine og se seg stolt av det. Husk at alle kan opperere seg for å følge saueflokken, det er ingenting spessielt med det.

  10. Når jeg reiser til familien min i utlandet så blir jeg fortalt at jeg har ALTFOR stor rumpe og altfor store hofter. Det går egt ikke inn på meg, men at folk skal kommentere andre sin kropp er bare tull. Det viktigste er å være snill og glad❤️
    Btw du er veldig søt og pen😻

  11. Når jeg reiser til familien min i utlandet så blir jeg fortalt at jeg har ALTFOR stor rumpe og altfor store hofter. Det går egt ikke inn på meg, men at folk skal kommentere andre sin kropp er bare tull. Det viktigste er å være snill og glad❤️
    Btw du er veldig søt og pen😻

  12. Hei Sofie Caroline. Jeg ble lei meg når jeg leste ditt siste avsnitt. Håper du kommer over dette og vit at det finnes noe for enhver smak. Selv har jeg liten rumpe og er så veldig godt fornøyd med den og du skal være fornøyd med din. Akkurat slik den er. Du er superflott. Ønsker deg en flott jul med dine kjære og nære. Hilsen en farmor.

  13. Utrolig unødvendig med slike kommentarer. Og for all del, ikke la det gå inn på deg, du er nydelig!
    Du får virkelig ei stjerne i boka mi for dette innlegget. Synes det er tøft av deg å ta det opp, og ikke minst viktig i disse plastisk kirurgi-tidene og snakk om gode forbilder! Fortsett å legg ut akkurat de bildene du vil, og drit en lang marsj hva folk mener!
    For et ærlig og viktig innlegg, takk:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *