MÅ MAN VÆRE VENN MED EKSEN?

Categories Blogg

I går fikk jeg en melding på Instagram som gjorde at jeg fikk lyst til å skrive dette innlegget. Vedkommende følte seg som en kjip person for at hun ikke klarte å være venn med eksen sin, og lurte på om hun hadde tatt et litt for “brutalt” valg med å stenge han helt ute av livet sitt. Bare så det er sagt så er ikke jeg venn med alle eksene mine, for det er ikke alltid det fungerer. En kuttet meg ut med en gang det ble slutt, og en annen fungerte det ikke å være venn med. Det ble for mye negativt rundt “vennskapet” vårt til slutt, så det endte med at det beste var å kutte kontakten helt. Jeg synes selvfølgelig det er kjipt å ikke være venn med noen som har betydd mye for deg over lengre tid, men jeg tror likevel man bare må godta at det noen ganger ikke alltid går. Du er ikke et dårlig menneske av den grunn, og det er uansett DEG selv du skal sette først. Alltid.

Jeg vet ikke hvordan fremtiden ser ut for Morten og meg, selv om jeg er ganske sikker på at vi skal klare fint å ha en grei tone mellom oss. Jeg tror også at grunnen til at vi har klart å fortsette å ha hverandre i livene våre er for at dette var en prossess som gikk over tid. Da det ble slutt så var vi på en måte allerede ferdige med hverandre, så det var og er enklere å takle alt som måtte komme i ettertid. Vi er ingen fasit, og jeg tenker at det er veldig forskjell fra brudd til brudd. Føler du at du må avfølge på sosiale medier for at det er vanskelig å se hva han/henne legger ut så gjør det. Er det enklere for deg å kutte kontakten helt så synes jeg du skal gjøre det også. Klarer dere å være venner så er jo det også helt greit, men man må bare finne ut hva som funker for en selv. Drit i hvordan de er for de rundt deg, for du skal gjøre det som føles rett for deg.

Jeg vil også bare legge til at om du er en av de som kanskje står midt i et brudd nå og har det vanskelig, så husk at det vil bli bedre etterhvert <3 Ta en dag av gangen, tillatt deg selv å være lei deg og prøv så godt du kan å ha en “normal” hverdag. Dra på jobb, møt venner, vær rundt familie og gjør de tingene som gjør DEG glad <3 

2 kommentarer

2 thoughts on “MÅ MAN VÆRE VENN MED EKSEN?

  1. Så bra innlegg Sofie 🙂 er helt enig med deg her. Det er ikke alle ekser man kan være venn med etter et brudd. Har selv 1 eks jeg er venn med etter brudd. Å du kjenner personen så godt, så blir som en god venn 🙂 er jo mange år siden det ble slutt mellom oss. Men fremdeles ringes/møtes vi innimellom og prater om alt og ingenting..Håper du og Morten også beholder kontakten/vennskapet 💕

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *