MIN TROMSØ GUIDE

Categories Blogg

Ettersom at jeg har fått veldig mange spørsmål om jeg kan lage en guide for Tromsø, så tenkte jeg at det var på tide at jeg skrev en til dere 💕 Jeg synes det er morsomt å se hvor stor interesse det har vært rundt Tromsø, for det hadde jeg helt ærlig aldri trodd. Jeg har selv sett på denne byen som et “lite høl” i mange år, men etter at jeg kom tilbake noen år eldre og med nye øyne så ser jeg jo hvor vakkert Tromsø faktisk er. Jeg har nok bare vært alt for vandt med å ha det rundt meg 24/7, i tillegg til at jeg hadde et litt anstrengt forhold til byen da jeg var yngre. Nå anbefaler jeg alle jeg kjenner til å reise hit, og jeg vil anbefale det til dere også. Det er en helt unik by, og det er ikke mange steder i Norge man får både byliv og fantastiske omgivelser rundt seg.

WHERE TO STAY 

❤️ The Edge – Et litt dyrere hotell, men det er absolutt verdt hver eneste krone. Hotellet ligger rett ved havet, har en amazing utsikt, fantastisk frokost og veldig fine rom. Du kan booke HER.

❤️ Thon Hotel Polar – Dette hotellet ligger perfekt til i Tromsø sentrum, og er litt rimeligere enn The Edge. De har fine rom, treningssenter, kjempegod frokost og en så god service. Jeg vil anbefale Polar på det sterkeste 💕 Du kan booke HER

❤️ Malangen Resort – Dette ligger ca 1,5 tima utenfor Tromsø, men jeg kan både love og garantere dere at det er verdt kjøreturen, spesielt om du ønsker å se nordlyset. Hotellet og hyttene ligger rett ved havet, og er er en unik natur i nærområdet. Du kan booke HER.

WHERE TO EAT

❤️ Du Verden – Ettersom at jeg ikke spiser hverken kjøtt eller fisk så drar jeg hit for den diggeste Pizzaen, altså jeg får vann i munnen bare av å tenke på den. De har også et helt fantastisk fint lokale som ligger rett ved havet, så her vil jeg anbefale å dra på det sterkeste.

❤️ Selfie Konditori – Dette er jo mer et lunsj/brunch sted, og kanskje ikke stedet å dra om du er ute etter middag. Det er likevel en av mine favoritter i Tromsø da de har kjempegod mat, milkshakes, muffins og kaker. De serverer også prosecco, så om du har lyst til å ta en brunch med venninnene dine så vet du hvor du skal dra. De som jobber der er også så hyggelige, og du finner virkelig ikke et mer “instavennlig” sted enn Selfie. Anbefales på det sterkeste.

❤️ T Tapas – Det ligger vel kanskje i navnet hva det er, men om du er på utkikk etter er digg sted å spise tapas så vet du hvor du skal dra.

❤️ Burgr – Denne restauranten eies faktisk av fetteren min, men det er selvfølgelig ikke derfor jeg velger å ta den med her. Først og fremst vil jeg bare skryte av å ha et annerledes konsept, for de har laget en restaurant som er inspirert av Nintendo-spill, så om du ønsker å spise på en litt annerledes restaurant for å ta kule bilder til Instagram, så vet du hvor du skal dra. De har også den diggeste vegetarburgeren, NAM!!

❤️ Yonas – Tacopizzaen på Yonas er et must om du skal til Tromsø, og jeg er 99,9% sikker på at du ikke får tak i en lignende pizza noen andre steder. Jeg bestiller den selvfølgelig som vegetar, men du får den med kjøtt også.

WHAT TO DO 

❤️ Reise til Sommarøy – Dette tar ca en time med bil fra Tromsø, men om du vil oppleve litt av omgivelsene rundt så anbefaler jeg på det sterkeste å dra en tur til Sommarøy. Her vil du finne en helt fantastisk natur, kritthvite strender, et lite lokalsamfunn, og et perfekt sted til å ta bilder.

❤️ Blåisvannet – Dette tar også ca 1,5 time å kjøre fra Tromsø + en fergetur, men google it og du vil se at det er verdt både tiden og leiebilen. Jeg vil nok anbefale å reise hit om sommeren da vannet kan være fryst om vinteren, og det da ikke vil være samme opplevelse. Det er likevel helt sinnsykt vakkert, og ikke minst veldig bildevennlig.

❤️ Tromsø Ice Domes – Dette er et ishotell som ligger ca 1,5 time unna Tromsø. Du kan enten kjøre dit på egenhånd eller reise på en guidet tur. Du kan også velge mellom å besøke hotellet, og overnatte der. Sistnevnte har jeg så lyst til å gjøre, og jeg planlegger å få gjort det i løpet av januar. Hadde jeg vært deg så ville jeg bare googlet det, så skjønner du hvorfor det er noe du absolutt burde ha gjort. Det er en så kul og ikke minst unik opplevelse 😍 Du finner hjemmesiden HER

❤️ Fjellheisen – Dette er jo også et must om man er i Tromsø, spesielt om man har lyst til å se hele Tromsø ovenfra. Du kan enten gå opp Sherpatrappa som tar ca 30-45 minutter, eller så kan du ta fjellheisen opp og ned. De har en restaurant på toppen der du kan spise digg mat, ta en kopp kakao eller bare varme deg.

❤️ Hvalsafari – Dette er helt klart noe av det kuleste jeg har gjort, og jeg vil absolutt anbefale dere å dra på Hvalsafari om dere først er her. Du kan lese mer og booke tur HER

❤️ Drinks – Solid, Magic Ice bar, The Edge Skybar & Bardus har veldig gode drinker

❤️ Fest – Grunder, Storgata Camping, Prelaten & Compagniet.

❤️ Andre aktiviteter – Anbefaler å sjekke ut “visitTromso” om du ønsker å se alt man kan gjøre her. Du finner nettsiden HER.

12 kommentarer

12 thoughts on “MIN TROMSØ GUIDE

  1. Fine tips! Jeg bodde i Tromsø før og savner det virkelig når jeg leser tipsene dine og følger med på hverdagen din både på snap og Instagram. Har du noen tips for å trives i Tønsberg? Jeg vet du har bodd her tidligere.

    1. Jeg tror som i alle andre byer så må man bare bestemme seg for å trives. Jeg var ikke særlig gira på å flytte hit da jeg innså at jeg ikke kunne sette meg på første fly til utlandet, men etter noen runder med meg selv og innstillingen min så ble det veldig bra å dra hit <3 Jeg tror du bare må finne dine ting, også må du være flink til å gjøre de. Jeg blir for eksempel lykkelig av å gå turer på kvelden og trene. Tønsberg er jo en utrolig nydelig by, og om du ikke har vært der allerede så anbefaler jeg deg å utforske Tjøme 😍

  2. Ååå sååå kult, da får æ sjekka ut detta ♥️

    Selfie og verden e sikkert en fin plass og feire bursdag, men kordan av dæm e bæst ? ♥️

  3. Litt trist å tenke på at jeg bodde i Tromsø i tre år og det eneste jeg opplevde av denne lista var Sommarøy. Men i dag har jeg endelig innsett for en vakker by Tromsø er, og nå som jeg har en svensk kjæreste som elsker nord-norge så kommer vi til å ta turen dit igjen og få sett litt mer av byen.

  4. Hei! Har du noen gang vært ute på bryggejentene? Sjarmerende butikk og cafe ute i Ersfjorden. 😊

  5. Jeg syns det er skikkelig hyggelig å gå tur rundt prestvannet når jeg er i Tromsø. Fint å gå med barn også. ❤
    Dit kan man f.eks ha med seg mat og spise lunch på en benk mens man titter på fugler og folk. 😄😄❤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *