NÅR DE STYGGE KOMMENTARENE FÅR ET ANSIKT

Categories Blogg

Reklame | Annonselenker Nelly

Genseren er fra mamma / Sko. HER

Jeg har alltid blitt fortalt at “om jeg bare hadde møtt de som skrev stygge kommentarer så hadde jeg ikke blitt lei meg”. Jeg tror at mange oss alltid har sett for oss at de som gjemmer seg bak anonymitet for å kunne tråkke ned andre er en type menneske, men er det noe jeg har lært meg de siste årene så er det at det er veldig feil. Når jeg ser for meg et “nettroll” som vi så fint liker å kalle det så ser jeg for meg et ulykkelig menneske som er sint på alt og alle rundt seg. Et menneske som ikke unner andre suksess, og et menneske som leter etter feil hos andre for å kunne påpeke det.

Det er jo ingen en hemmelighet at de som ikke har det så bra med seg selv kan tråkke ned andre i håp om å kunne føle seg litt bedre. Jeg har vært der selv. Jeg var veldig usikker som ungdom, og kunne derfor være slem mot de rundt meg for at det skulle gi meg en litt bedre selvfølelse. Hvor mange ganger har vi ikke hørt at noen har snakket nedlatende om en annen jentes utseende for at gutten de ønsker vil ha henne? “Hun er stygg” og “jeg skjønner ikke hva han ser i henne”. Det er jo bare usikkerheten som snakker, for at personen du vil ha, ikke vil ha deg. Selvfølgelig kan det gjøre oss usikker, og deretter gjøre sånn at vi sier ting for å føle oss litt bedre etterpå. 

Jeg har lært at det ikke bare finnes en type menneske som skriver dritt til andre, det er mange forskjellige. Jeg tror likevel på at det er usikkerheten eller at man er misfornøyd med noe som får noen til å ønske andre vondt. De som kan kalle deg stygg eller be deg endre på noe med utseendet, for å så kalle det konstruktiv kritikk. I følge kommentarfeltet mitt så er absolutt alt konstruktiv kritikk, og om jeg ikke beklager meg eller legger meg flat for alle negative kommentarene jeg får så er jeg et forferdelig menneske som ikke klarer å ta til meg kritikk. I går fikk jeg en kommentar om at jeg alltid gikk i for trange bukser, og derfor måtte holde meg foran magen for å skjule det. Buksene mine passer fint til meg, og jeg kjøper i den størrelsen som passer meg. Vedkommende kommentert indirekte kroppen min, men det er jo bare kritikk, er det ikke? 

For noen dager siden fikk jeg det jeg vil kalle konstruktiv kritikk fra et menneske som vil at jeg skal gjøre det bedre. Jeg vet ikke hvem dette er, men det er lett å merke på måten man skriver. Man gir jo tross alt kritikk for at noen skal kunne forbedre seg, ikke for at man skal føle seg dårlig etterpå. Personen sa at jeg tok for mye selfies og dårlige bilder på bloggen, så jeg bestemte meg for å gjøre noe med det. Jeg kommer fortsatt til å legge ut selfies, men kanskje jeg faktisk må begynne å gjøre en liten innsats når det kommer til bildene mine. Jeg har derfor dratt tre ganger til byen denne uken, for å kunne ta skikkelig bilder til dere istedenfor å gå rett ut i gata som jeg vanligvis gjør (sånn som disse bildene). Jeg tar til meg kritikken mer enn dere kanskje tror, men det handler om hvordan man legger det frem også. Ikke bare til meg, men når det gjelder alle. 

I går fikk jeg faktisk ansikt på et av de menneskene som har vært slem i kommentarfeltet mitt. Hun hadde kjæreste, barn, sikkert en jobb og gode venner rundt seg. Hun var som alle oss andre, og kunne helt sikkert vært vennen min. Det skal sies at jeg aldri ville vært venn med noen som gjemmer seg bak anonyme kommentarfelt og skriver stygge ting, men likevel. Hun var bare som alle oss andre, og jeg kan ikke annet enn å lure på hvordan hun behandler de rundt seg. 

19 kommentarer

19 thoughts on “NÅR DE STYGGE KOMMENTARENE FÅR ET ANSIKT

  1. Stå på! Gjør alt du føler er rett! Det har fosset inn hos meg også: jeg blir kalt for ludder, hore, hypokonder, gjør meg så jævla til på bilder har jeg fått beskjed om osv….men det for meg styrke til å fortsette❤️ All oppmerksomhet er god oppmerksomhet.

    Men vet du hva kjære Sofie❤️ Du skal være den DU er, for det er da DU er best! Gå i trange bukser, gå i de fine klærne dine og en ting til: du er vakker, smart og har en nydelig personlighet. You go girl!!! Together we stand❤️

      1. Ja folk er dessverre sjalu og bitter. Du er en flott jente og du kommer til å få mye dritt. Men stå på!!!
        Det går ikke innpå meg sånn sett. Jeg tenker på alle andre bloggere blandt annet deg som også får dritet. Jeg føler meg ikke alene på en måte❤️ God helg skjønne deg❤️ Fortsett på DIN måte!

  2. Hei Sofie 🙂 Kunne du kansje ha kommet med mer bilder av det du driver med i stedet for oppstilte bilder? F.eks er dere ute å spiser så ta skikkelig bilder av det. Ta skikkelig bilder av at dere går tur osv. Bloggen din virker noen ganger litt påtatt, som om du bare gjør ting for å blogge om det. Vanskelig å forklare, men håper du skjønner hva jeg mente. Jeg anbefaler også at du forsøker å skrive litt mindre i muntlig språk. Du skriver mye “haha” osv og da virker man fort litt enkel. Et morsomt innlegg kunne vært en oppsummering om hvordan det går med dere I Trondheim: hvordan ser hverdagen deres ut nå vs. tidligere.

    1. Jeg er helt enig med deg her 🙂 Konstruktiv kritikk. Sånn det bør være 🙏🏾 God helg til alle her!

  3. Kommer aldri til og forstå de som kommenterer stygt på blogg eller Facebook. Det e ei sykt dårlig utvikling som e kommet de siste åran, det e alt for lett å bare rive ut av sæ uten å tenke over konsekvensene. Æ hadde aldri takla å hatt sosiale media å vokst opp no med alt som florere. Gla æ vaks opp når æ gjor. 😳 #1990

  4. Jeg var en av de som kommenterte under den kommentaren jeg tror du sikter til og jeg vil bare si at det er veldig tydelig at du har jobbet for å forbedre bildene dine! Likte spesielt godt innlegget “De tingene jeg vil gjøre innen 2021”. Kul location, varierte bilder av antrekket og selvfølgelig antrekket i seg selv som var dødskult! Gleder meg til å følge deg videre! 🙂

  5. Sååå enig! Tenk å sitte som voksen å trolle anonymt! Det er så lavmål! Synes du takler det fint jeg! Digger deg! Og skikkelig fine bilder, Sofie! Ser du jobber sjukt bra! Goood helg flotte deg! Klem! ❤️

  6. Hei

    Eg syns det er dårlig gjort med dei som skriver stygt som gjemmer seg bak anonym. Er jo feigt det.

    Eg syns bildene dine er veldig fine +liker å følge deg både blogg, snap og YouTube 🙂
    Stå på videre! 🙂

    Mvh Elisabeth L T <3

  7. Hei Sofie! Du er så sykt flink. Du jobber på og står i mot all dritten. Jeg synes bildene dine er fine, uansett om du har dratt inn til byen for å ta de, eller bare gått ut på gata. Bare en liten ting. Hvis du fordeler bildene litt utover innlegget isteden for å ha alle på starten tror jeg det er lettere å lese innlegget og bildene vil få mer oppmerksomhet. For når du har 5 nesten like bilder på starten orker man liksom ikke se på alle fordi de er ganske like. Håper du får en fiiin helg på hyttetur<3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *