NOEN ÆRLIGE TANKER RUNDT UTROSKAP

Categories Blogg

Jeg husker enda første gangen jeg fikk vite at min daværende kjæreste hadde vært utro. Det var en helt jævlig følelse, og jeg byttet på å være sint, kvalm, lei meg og knust. Jeg hadde hatt en følelse på det i flere uker, men det var ikke før jeg hadde bevis at han faktisk innrømte hva som hadde skjedd. Jeg kommer aldri til å glemme hvordan det vrengte seg i hele kroppen min da han bekreftet at det var sant. Jeg var veldig ung på dette tidspunktet, men jeg var likevel overbevist om at det var han jeg skulle være sammen med for alltid.

Jeg tilga han, og det skjedde igjen, i tillegg til en gang etter der også. Jeg bestemte meg derfor for å ta hevn, så jeg var utro tilbake. Jeg husker at jeg var sikker på at det kom til å gi meg en slags fred at han skulle få kjenne på de følelsene jeg hadde satt med gang etter gang, men det ga meg absolutt ingenting. Ingenting annet enn at jeg følte meg som dritt dagen etter, og at jeg bare tok med enda flere problemer inn i et forhold som ikke fungerte fra før av. Som jeg skrev over her så var jeg veldig ung, og det er nok ikke på den måten jeg ville løst problemer den dag i dag. Er det noe jeg lærte av den hendelsen så var det for det første at jeg skulle ha nok respekt for meg selv til å forlate et slikt forhold igjen, og for det andre så lærte jeg at hevn aldri er løsningen på et problem.

Jeg husker enda at jeg synes at han var det verste menneske på jorden, men er det noe jeg har lært så er det at noen dårlige valg ikke gjør deg til et forferdelig menneske. Alle mennesker driter seg ut i løpet av livet, noen mer enn andre. Hadde vi aldri gjort feil så hadde vi heller aldri lært. Mange av de fineste og snilleste menneske jeg kjenner har gjort ting som ikke er greit, men det definerer ikke de som menneske av den grunn. Jeg har gjort mange feil i løpet av livet mitt og såret mennesker jeg absolutt ikke ønsket å såre, men jeg er ikke en kjip person. Jeg er bare et menneske.

Det må selvfølgelig være opp til hver enkelt person å bestemme hvilke handlinger man skal tilgi og ikke, og selv hadde jeg nok mest sannsynlig ikke ville fortsatt å være sammen med Morten om han hadde vært med noen andre. Poenget mitt er bare at et dårlig valg ikke hadde gjort Morten til et dårlig menneske, og jeg kan til tider stusse over hvordan vi snakker om mennesker som har vært utro. Jenter som kaller andre jenter for hore og løs, og gutter som får stemplet om å “være lik alle andre gutter”. Ikke alle gutter er drittsekker, og det er ikke en setning jeg er mer lei av å høre enn akkurat den. Jenter kan også være drittsekker, og jenter kan også være utro.

Hva er deres tanker rundt utroskap? Har du opplevd at noen har vært utro mot deg? Eller har du vært utro selv?

8 kommentarer

8 thoughts on “NOEN ÆRLIGE TANKER RUNDT UTROSKAP

  1. Eksen var utro, så jeg lå med bestekompisen hans som hevn:) Angrer ikke, er idag forlovet med en trofast en som jeg aldri kunne tenke meg at vil være utro, og derfor holder jeg meg snill jeg også 😀

      1. Kommer vel helt an på hvordan selve utroskapet blir håndtert av kjæresten om han hadde vært utro. Hadde han kommet til meg samme dag/dagen etter og vært lei seg for å ha gjort en feil så hadde jeg nok tilgitt. Hadde han skjult det i flere måneder hadde jeg gått. Jeg vet han var utro mot eksen og er et sted inni meg litt redd han kunne gjort det igjen, ettersom han aldri fortalte henne noe.

  2. Exen min var veldig utro,da tok jeg veldig hevn tilbake,asap!!!Hilsen gamla på 41 som har en datter på din alder!Syns du har 3n topp blogg som jeg leser daglig!

  3. Eksen min var en sånn person som bare brydde seg om seg selv og sine behov. Han var ikke sånn i starten, men når vi flyttet sammen så var jeg som luft, alt som eksisterte var han og hva han ville og trengte. Jeg kjente lenge på at jeg egentlig ville gå, men han klarte alltid å «dra» meg tilbake. Så kom det en kveld når jeg skulle feire bursdagen min, han endte opp med å skjelle meg ut på byen uten noe spesiell grunn og dro på nach med eksen sin. Når jeg endelig fikk tak i han igjen så ba han meg få sjåfør å komme å hente han, og var liksom så lei seg. Etter å ha kledd på meg og stått opp, betalt 300kr i sjåfør, og faktisk dratt for å hente han så skulle han plutselig ikke hjem og sto å skreik til meg som om det var jeg det var noe galt med… Rent spontant ringte jeg en av mine nærmeste, som jeg også hadde hatt ett seksuelt forhold til i lang tid før min daværende kjæreste, og dro dit og sov sammen med han og det gikk ikke lenger enn kyssing, men jeg følte meg som verdens verste etterpå. Jeg er absolutt ikke personen til å være utro. Så som du sier, man trenger ikke være ett ondt menneske for å gjøre feil.. Uansett så fortsatte han å behandle meg som jeg var dritten under skoa hans, og jeg valgte å gå noen mnd senere.. I senere tid har jeg fått vite at han bare snakka dritt om meg, og hadde prøvd seg på uendelig mange damer flere ganger. Den dag i dag er jeg sammen med han jeg dro til, og vi behandler hverandre sånn man skal behandle hverandre. Vi har nå vært sammen i 6 år. Så beklager å si det, men jeg angrer ikke på det jeg gjorde. 🤗

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *