VISSTE DERE AT…

Categories Blogg

Visste dere at jeg synes det er skikkelig ubehagelig å få øyekontakt med andre mennesker? Jeg klarer aldri å se for lenge på noen uten at jeg føler meg ukomfortabel. Jeg ser også alltid ned om jeg klarer å få øyekontakt med fremmende, og har mange ganger tenkt på hvilket signal jeg gir til andre. Jeg må virke som en skikkelig… bitch? men sannheten er bare at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, og blir veldig usikker i slike situasjoner. Jeg har ingen god forklaring på hvorfor det er sånn, for jeg er jo skikkelig utadvendt?!

Visste dere at jeg har hatt to hester, en hund, to hamster og en kanin før Celine? Jeg har alltid vært et menneske som har elsket å være rundt dyr, og er oppvokst med det. Jeg er en sånn person som aldri kunne se for meg å bo i et hjem uten en hund, og hadde aldri kunne datet eller vært sammen med noen som ikke likte dyr.

Visste dere at jeg er latterlig god på å snakke trøndersk? Etter at jeg har bodd i Trondheim i så mange år, og ettersom 90% av vennene mine er derfra så har jeg lært meg et par gloser de siste årene. Kanskje jeg skal bytte dialekt? Kunne dere sett for dere meg som trønder? Hannj hoinn i bainn.

Visste dere at jeg har drømt om å skrive bok siden jeg var ungdom, for at læreren min fortalte meg at jeg burde bli forfatter? Jeg synes selv at jeg er veldig flink til å uttrykke meg skriftlig, og det var faktisk takket være denne læreren at jeg bare ble bedre og bedre. Vi var en såpass liten klasse at de kunne fokusere på styrkene til hver enkelt elev og jobbe med disse. Jeg er jo mye flinkere til å uttrykke meg skriftlig fremfor muntlig, og føler at jeg får sagt det på en mye bedre måte når jeg skriver. Jeg bare elsker så innmari mye å skrive.

Visste dere at jeg har holdt på med noen fra utlandet? Det var bare i noen uker, og tror nok ikke at den type avstandsforhold er noe for meg. Det var også utfordrende med kommunikasjon til tider.

Visste dere at jeg hater å snakke i telefonen med mindre det er jeg selv som ringer noen? Jeg setter ofte på flymodus bare for at jeg ikke har lyst til å kanskje måtte ta en telefon. Det som er litt morsomt er jo at om jeg for eksempel føler for å ringe noen så kan jeg snakke i timesvis, men om noen andre ringer meg så prøver jeg alt jeg kan for å kutte ned samtalen. Er det noe viktig eller alvorlig så er jeg selvfølgelig ikke sånn, men small talk er virkelig det verste jeg vet.

Visste dere at jeg alltid ser på serie samtidig som jeg jobber? Jeg hadde nok vært mer effektiv om jeg ikke hadde hatt “90 Days To Fiance” i bakgrunnen, men jeg klarer virkelig ikke å la være. Jeg synes det er skikkelig behagelig å ha litt lyd i bakgrunnen når jeg jobber.

6 kommentarer

6 thoughts on “VISSTE DERE AT…

  1. Ååååh!! Sååå enig med deg ang øyekontakt. HATER det. Tror det er fordi jeg føler en slags høyere kommunikasjon igjennom øynene som jeg ikke helt forstår eller klarer å sette ord på – det sies jo at øynene er sjelens speil, og øyner kan utgi enormt mye energi som kan vær vanskelig å håndtere. Derfor blir jeg super ukomfortabel når jeg må ha øyekontakt med noen. 🙈

    Ha en fin kveld, unike vesen ❤️

  2. Jaaa til Tröndersk! Er selv trönder, haha! 😉 Ahhh, liker heller ikke å prate i tlf… Liker ikke innkommende samtaler! 😉 Enig med läreren din! Du er god på å skrive! Klem <3

  3. Du er så sykt flink til å oppdatere ofte, samtidig som det er godt innhold!
    Flinkeste av alle toppbloggerne synes jeg!

    1. Åååh det er så hyggelig å høre 😍 jeg prøver selv å være flink til å oppdatere jevnlig, for jeg husker at det var noe jeg savnet selv da jeg var leser. Er derfor så hyggelig at du påpeker det 😍

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *