NOEN GANGER MÅ DU BARE GI SLIPP

Categories Blogg

Jeg er helt sikkert ikke den eneste som har vært misfornøyd med en situasjon jeg har vært i. Det kan enten være at vi mistrives i jobben, har en venn som ikke gjør annet enn å dra deg ned, eller at man er ulykkelig i forholdet sitt. Det kan være så mangt, men likevel så fortsetter vi sette oss i en situasjon som gjør oss alt annet enn bra. Vi er redde for å forlate det som føles trygt, til tross for at det hver eneste dag får oss til å føle oss kjip. Er ikke det rart å tenke på?

Det høres kanskje rart ut å si, men det skjedde noe med meg da jeg fylte 25 år. Jeg tror at jeg kanskje innså at det bare er fem år til jeg fyller 30, og at jeg befant meg i en situasjon jeg egentlig ikke ønsket å være i. Jeg tror jeg innså at jeg levde et liv jeg ikke var klar for helt enda, og at jeg holdt på å bare gi slipp på drømmene mine sakte men sikkert. Jeg var livredd for forandring, så jeg ville heller fortsette å være på et sted som ikke ga meg de tingene jeg egentlig ønsket. Jeg holdt på å gi slipp på mine største drømmer for at jeg ønsket å føle meg trygg. Etter en god del tenking frem og tilbake på hva jeg skulle gjøre og ikke gjøre, så bestemte jeg meg for at jeg måtte gi slipp på de tingene som ikke ga meg det jeg ønsket. Jeg måtte gi slipp på ting som betydde mye for meg, og noe av det hadde jeg drømt om i årevis.

Jeg ga slipp på de tingene jeg trodde var det jeg ville og ønsket, og det viste seg at det var det beste jeg kunne gjøre for meg selv. Jeg var livredd for alle forandringene som skjedde i livet mitt, og det var både skremmende og vanskelig i en god stund. Etterhvert så ble det bare bedre og bedre, og med engang jeg ble åpen for forandringene så fikk jeg det også så mye bedre med meg selv. Uansett hvor klisje det er å si, så er livet for kort til å ikke gjøre de tingene som gjør oss lykkelig. Det er for kort til å ikke følge drømmene våre, og gjøre de tingene som gjør deg lykkelig.

10 kommentarer

10 thoughts on “NOEN GANGER MÅ DU BARE GI SLIPP

  1. Så sant! Er man frisk og har mulighet, MÅ man gripe ann drømmene sine! Du er på god vei, skjønne!❤️

  2. Veldig lett å si når man har penger til å gjøre hva man vil. Kun deprimerende lesing for noen av oss som er tvunget til å sitte i en situasjon man ikke er fornøyd med pga. økonomi, og i tillegg dette evige maset om å være 25/snart 30. Som om livet er over når man blir 30. Takk for en dårlig start på dagen.

  3. Hei.
    Jeg interessert i hvem/hva som har fått deg til å posere slik med hånden. Skjønner at du muligens ikke kan si det pga jobb-situasjon. Men hadde satt pris på om du ville sagt noen ord om det. Vet ikke om du kan se e-post adressen min i kommentarfeltet her, isåfall kan du svare direkte til den, om du vil ta deg tiden. Skriver dette på bakgrunn av/om noen jeg kjenner.

    Har dessverre dessverre ikke vært noe flink til å kommentere på blogger jeg leser. Men vil derfor nå legge til at jeg synes du har en bra blogg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *