NOEN TIPS FOR Å KOMME SEG GJENNOM KJÆRLIGHETSSORG

Categories Blogg

Jeg har fått veldig mange spørsmål om jeg kan dele noen tips til å komme seg gjennom kjærlighetssorg, så jeg bestemte meg for å skrive et lite innlegg til dere. Nå begynner det å bli ganske mange år siden jeg kjente på den følelsen, men man husker den likevel ganske godt. Det er helt jævlig å få hjertet sitt knust, og det virker som at det aldri skal bli bedre. Jeg tenkte derfor at jeg skulle samle noen tips og triks som har hjulpet meg gjennom to kjærlighetssorger, i håp om at det kanskje kan hjelpe deg litt ❤️

❤️ Tillatt deg selv å være lei deg –  Jeg tror det er veldig viktig å kjenne på følelsene du sitter med akkurat nå, samtidig som at det er viktig å begrense seg. Ta noen dager til å være sint, gråte, ligge i senga, høre på deppemusikk eller hva enn du føler for. Kjenner du ikke på de tingene som er vanskelig så tror jeg dessverre bare at du skyver de bort til en senere anledning, så la det komme også blir du ferdig med det.

❤️ Møt venner og familie – Det hjelper alltid å komme seg ut, få tankene på noe annet og være rundt mennesker som får deg til å “glemme” hva du går gjennom akkurat nå.

❤️ Book deg en reise – Akkurat nå er jo det litt vanskelig, men hadde verden vært normal så hjelper det så å komme seg til litt nye omgivelser. Det trenger ikke å være en tur til utlandet, men kanskje for å besøke en venn som bor i en annen by eller bare dra en tur på hytta.

❤️ Nyt tiden alene – Er det en ting jeg har fått erfare etter mitt siste brudd, så er det hvor viktig det faktisk er å ta seg litt tid til å bare være deg. Ikke stress med å laste ned Tinder, eller forhaste deg til å begynne å snakke med noen for å glemme han eller henne. Jeg gikk to måneder uten å snakke med noen som helst, og det gjorde meg virkelig så godt. Jeg fikk bevist ovenfor meg selv at jeg klarer meg på egenhånd, og at jeg ikke må ha noen der for å føle meg bra.

❤️ Hør på musikk som gjør deg glad – Jeg har en “feel good” liste som jeg hører på hver eneste dag for å starte dagen min på best mulig måte. Musikk som får deg til å føle deg bra er virkelig undervurdert, så jeg anbefaler deg å lage deg en liste med sanger som får deg i godt humør. Du finner min liste HER.

❤️ Fjern vedkommende fra sosiale medier – Om du synes det er vanskelig å se hva ekskjæresten din gjør, og bruker mer tid på å stalke han enn å fokusere på å få det bedre, så er det virkelig ingen skam å fjerne vedkommende slik at du slipper å følge med. Det handler ikke om at du er sur eller ikke glad i personen mer, men det handler om at du må beskytte dine egne følelser.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *