NOEN TIPS SOM KAN HJELPE MOT FLYSKREKK

Categories Blogg

Som dere kanskje vet så har jeg slitt ekstremt mye med flyskrekk, og noen ganger har den plaget meg så mye at jeg ikke har klart å komme meg på flyet som jeg har booket. Jeg har for lengst mistet tellingen over billetter som ble kjøpt, men aldri brukt. Hadde jeg en dårlig dag, eller en natt med lite søvn så var det veldig lite sannsynlighet for at jeg kom til å reise med fly. Alt måtte gå på skinner den dagen jeg skulle ut å reise, visst ikke så tok angsten kontroll med en gang. Det har vært utrolig slitsomt å være så redd for å fly, så det er derfor godt å merke at jeg har klart å jobbe meg gjennom den verste skrekken. Jeg skal ikke skryte på meg at jeg er helt kurert, men det skal mye til for at jeg ikke setter meg på et fly nå. Jeg tenkte derfor at jeg skulle dele noen tips som har funket for meg, slik at jeg forhåpentligvis kan hjelpe deg litt på veien til å bli kvitt flyskrekken ❤️

✈️ Snakk med de som jobber på flyet – Dette tipset leste jeg faktisk i en eller annen artikkel da jeg for mange år siden googlet “tips mot flyskrekk” og det har hjulpet meg så utrolig mye. Informerer du flypersonalet om at du har flyskrekk så vil de være tilgjengelig for deg under hele turen. De sjekker gjerne flere ganger hvordan det går med deg, og informerer deg om det skulle oppstå noe turbulens på veien. Det har vært så betryggende for meg, og jeg kan nesten garantere deg at du vil få en bedre flyreise.

✈️ Bestill sete ved siden av noen – Da jeg var livredd for å fly så hatet jeg å sitte alene, så jeg begynte alltid å booke sete på en rad der det satt noen fra før. Det var utrolig betryggende å ha noen ved siden av seg hele turen.

✈️ Se en film eller hør på Podcast – Jeg vet hvor vanskelig det kan være å skulle konsentrere seg om å for eksempel lese en bok når man er livredd, så det som har hjulpet for meg har vært å se på en film eller høre på en podcast. Det har tatt oppmerksomheten min vekk fra skrekken uten at jeg har måtte konsentrere meg om å få med hver setning i boken jeg leser.

✈️ Ha god tid før avreise – Jeg har selv opplevd flere ganger at jeg har fått en dårligere opplevelse på flyturen om jeg har stresset mye i forkant. Jeg begynte derfor å alltid ha god tid før flyreisen slik at jeg ikke utsatte meg selv for mer stress enn nødvendig.

✈️ Book et sete langt frem i flyet – Det er mer bevegelse og bråk bak i flyet, så om du er bekymret for de tingene så vil jeg anbefale å booke deg et sete langt frem. Jeg elsker å sitte på rad 2 eller 3 😂❤️

Har du noen gode tips og triks mot flyskrekk? ❤️

3 kommentarer

3 thoughts on “NOEN TIPS SOM KAN HJELPE MOT FLYSKREKK

  1. Pusteteknikker, forsøke å tenke på fremkomstmålet, snu om tankene slik som man gjerne gjør ved et panikkanfall, og ikke minst sørg for å ikke sitt ved Exit så slipper man ansvaret for å slippe noen ut om noe skal skje 🤣 så kan man tenke at det skjer flere bilulykker enn flyulykker hvert år. Det er slik jeg gjør det 😅

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *