SANNHETEN

Categories Blogg

19 kommentarer

19 thoughts on “SANNHETEN

  1. Kjenne mæ vældig igjæn med det å ikke klare å sove aleina så syns ikke det e teit i det hele tatt <3 mista farfaren min like før jul og livet mitt ble helt snudd på hodet, sliter selv med å sove, spise, være på jobb og alt så skjønner veldig godt hvordan du har det! <3

  2. Du er du, og du duger! ❤️
    Det er så fint at du tar til motmæle mot world perfect. Jeg er helt sikker på at mange vil sette pris på det. U go girl! 💪

  3. Jeg husker når jeg var barn.. da var jeg bare barn! Jeg er helt enig i det DU sier, og det er kjempe bra at du er ærlig å forteller hvordan du føller det for å hjelpe andre, men! Jeg jobber som lærer og det er ett STORT problem plant de unge, hvor det er en trend å ha det vondest, nesten så de prøver så hardt å slite at de faktisk begynner å slite! Psykiske sykdommer, ha det vondt er ikke kult og skulle ønske du som har så mange yngre lesere med den innflytelsen du har tar opp det litt mer også!

    Håper ikke du føller at du har gjordt noe feil med videoen, for det har du ikke og jeg er helt sikker på ar du har hjelper mange der ute med å være åpen om det!

    Så til alle dere unge der ute: Det er ingenting positivt i å slite psykisk!

    1. Ja, det er jo en del som inntar en offerrolle og som kanskje er ute etter sympati. Det kan bli slitsomt å lese/høre om i lengden. Men her synes jeg ikke det var tilfelle. Det hun tar opp her skaper nok heller forståelse og bidrar til normalisering, noe som kan være til stor hjelp for mange.

  4. Du er ikke alene.. jeg er 30 år nå og mistet faren min når jeg var 11 år..jeg var sånn som fikk skylsfølelse når jeg lo for jeg tenkte jeg måte ha det dårlig. Trodde aldri jeg skulle slutte med den tanken..men nå det siste året har jeg klart det. Jeg tenker ikke på sorgen etter han. Men heller at jeg skal gjøre han stolt. Og dette er måten jeg går videre og hedrer han.

    Du vil finne din måte. Du er endq ung, det vil skje.. ta den tiden du trenger.

  5. Hei Sofie!

    Jeg kommenterer sjelden, men dette innlegget fortjener en kommentar. Her tar du opp noe veldig viktig! Du har helt rett i at fokuset ligger på å alltid ha det bra, og man skal ikke være redd for å dele det som kanskje ikke er så bra. Livet er ikke bare søtt, det er også bittert noen ganger. Man lærer sjelden av bare medgang, og å dele motgang gjør at andre føler seg mindre alene og er til lærdom for alle parter! I disse dager der hashtagger som «positive vibes only” regjerer krever det mot å dele noe annet. Jeg tenker mer sånn: ALL vibes are welcome! Takk for at du deler.

  6. Unngåelse som du har er en del av ptsd, som du bør sjekke om du har. Angst, kontroll, trigger osv… Ptsd kan komme av traumer, at noen dør. Jeg gjorde som deg, unngikk psykolog mange mange år.. For vanskelig nå, kan ikke nå, alle unnskyldninger du kan tenke deg. Men så smalt det i fjor og da hadde den gått til alvorlig ptsd. Etter emdr Behandling et år så har jeg nesten ingen symptomer. Jeg har fremdeles trigger, men nå styrer jeg de.
    Ikke la livet stå på vent, for pain er en nødvendig del av livet. Og du vil omfavne den når du er ferdig behandlet 💓 klem

  7. Om videoen er for å få sympati, så funker det ikke på meg. Men er den derimot for å få respekt, så funker det. Jeg må si jeg synes du legger fram følelsene dine på en fin og saklig måte. Jeg ser deg veldig fort som noe mer enn en rosablogger i denne videoen. Fint med noe ekte!! Ønsker meg mer av det på bloggen 😉

  8. TUSEN takk for at du deler. Jeg har nok tenkt at livet ditt er «perfekt». Vet selvsagt at ingen sitt liv er perfekt, men det jeg har sett om livet ditt i sosiale medier har vært ganske «perfekt» synes jeg. Nå fikk jeg et helt annet syn på deg, du sier SÅ mye klokt og viktig i denne videoen. Til og med jeg, som er på alderen din, blir påvirket av alle som fremstiller seg selv og livet sitt så perfekt i sosiale medier. Så jeg tenker at det er utrolig bra av deg å vise frem denne siden din, det er nok veldig sunt å se for de yngre leserne dine også.

    Det var hjerteskjærende å høre dette. Jeg synes du er veldig realistisk i tankegangen din og du viser stor takknemlighet og klarer å være optimistisk selv om livet er hardt. Det er gode egenskaper å ha. Her har du mye du kan lære bort til andre. Etter å ha sett denne videoen tenker jeg at du sitter inne med MYE viktig som kan være til nytte for andre. Man ser godt at dette her kom rett fra hjertet ditt og jeg tror du har en stor stemme som virkelig kunne hjulpet andre. Igjen, tusen takk for at du delte!

  9. Utrolig tøft gjort av deg og du er ikke alene ❤️
    Jeg vil gjerne ha fler i livet mitt som er som deg og tørr å si at ting er vanskelig, for det er det som er ekte og det setter jeg veldig stor pris på så ikke vær redd for å være deg selv 🍀

  10. Utrolig tøft gjort av deg og du er ikke alene ❤️
    Jeg vil gjerne ha fler i livet mitt som er som deg og tørr å si at ting er vanskelig, for det er det som er ekte og det setter jeg veldig stor pris på så ikke vær redd for å være deg selv 🍀

  11. Fikk på en måte ett annet syn på deg nå – på en positiv måte ved at du er så ærlig og ekte ❤️
    Håper ting blir bedre for deg ❤️❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *