SINGEL OG ALENE?

Categories Blogg

Er det et ord jeg føler er skremmende for mange, så er det “singel”. Det virker ikke bare som at det er skremmende, men nesten også som at mange ser på det som et nederlag at man ikke har klart å finne drømmeprisen enda. Jeg regner med at det bare er et spørsmål 0m tid før jeg begynner å få høre at jeg må begynne å date igjen. Jeg regner også med at det bare er et spørsmål om tid før jeg kanskje vil føle meg litt alene.

Jeg vet likevel at jeg har godt av å kjenne på følelsen av å være alene. Jeg kjenner ikke meg selv lengre uten kjæreste, og det synes jeg er litt “trist” å tenke på. Jeg vet ikke hvem jeg er som singel, for jeg har aldri vært singel. Jeg vet ikke om jeg liker å date, om jeg er flørtete på byen, om jeg kunne kysset en random eller om jeg bare er helt fjern når det kommer til flørting. Jeg vet ikke om jeg liker best å sove alene eller med noen, eller om jeg kommer til å føle meg ensom når jeg skal sitte alene en fredagskveld og se på film. Jeg vet ingenting om den single siden av meg, og det er virkelig på tide at jeg begynner å bli kjent med den også.

Det er ikke noe feil med å være singel, og jeg kan love dere at jeg ikke kommer til å være ute etter noe nytt forhold på veldig veldig lenge. Jeg tror jeg trenger denne tiden for meg selv, og jeg tror det er viktig å vise seg selv at man klarer seg alene også. Jeg tror nok at jeg uten å vite det har vært redd for å være alene ettersom at jeg alltid har vært i forhold. Jeg har ikke blitt sammen med noen på grunn av frykt, men jeg tror nok at underbevisstheten min alltid har vært åpen for et forhold. Jeg har aldri sagt til meg selv at jeg skal være singel, og faktisk mene det som jeg gjør denne gangen.

Jeg er bare så utrolig spent på tiden fremover, og jeg kjenner at jeg gleder meg til å ta med dere på denne reisen. Det er ikke sånn at det bare er jeg som ikke vet hvem jeg er når jeg ikke er i et forhold, dere kjenner jo heller ikke til den siden av meg. Jeg har vært i et forhold så lenge dere har fulgt meg, så det er ikke bare jeg som skal lære å bli kjent med nye sider av meg selv. Jeg gleder meg i alle fall veldig mye til å å ta dere med på denne reisen, og jeg tror vi har mye spennende og lærerikt i vente. Dette året skal jeg virkelig utvikle meg, og jeg vet at det kommer til å gjøre meg mange erfaringer rikere.

Jeg vil også veldig gjerne vite hva DU tenker rundt det å være singel? Synes du det er skremmende? Er du redd for å være alene? 

15 kommentarer

15 thoughts on “SINGEL OG ALENE?

  1. Singellivet er ganske så bra det! Jeg hadde også vært i forhold i mange mange år, så ble jeg singel og hadde en «fuck friend» i et års tid, ellers var det bare å hygge seg med andre om jeg følte for det. Ble noen one night stands i løpet av årene som singel.. hehe:-)

    Jeg trivdes faktisk SKIKKELIG godt med å være singel etter mange år i forhold, jeg er veldig glad for at jeg hadde de årene..
    Nå har jeg snart vært i forhold i to år, og det smakte ekstra godt når man plutselig falt for han, og som jeg nå også skal ha barn med. ❤️
    Nyt tiden som singel, den er gull verdt, man blir selvstendig og kjent med seg selv, det er såå viktig som du også sa i videoen din.
    Plutselig dukker det opp en kar som du ikke kan la gå, men da vil du jo også være så godt kjent med deg selv at en kjæreste bare er en skikkelig fin bonus til det gode livet ditt❤️

    Langt innlegg, hehe. Ønsker deg masse lykke til videre Sofie☺️🌸

  2. Jeg savner tiden som singel så sinnsykt mye😭Føler at jeg klarer å ta så mye bedre vare på meg selv når jeg ikke er i et forhold. Få gode rutiner med trening, spare penger, har mer tid med vennene mine osv. Har alltid elsket å bo alene dessuten og ha det ryddig og pent rund meg, slippe den evinnelige diskusjonen om hva man skal ha til middag osv….å kunne dra på byen uten at det blir drama hver gang er også ganske digg😅 eller bare å dra på byen med en spenning og kribling i magen fordi man kanskje treffer på noen kjekke mannfolk….

  3. Hei, veldig synd at du og Morten ikke er sammen lenger😟❤️ men du ser ut til å ha det bra og det er det viktigste.
    Håper det går fint å spørre om dette, men er det lenge siden dere slo opp?

  4. Husk, at du aldri er Alene. ❤️ Eg syns du er sterk og flott. Du og ex din var eit flott par, men dere er også fine mennesker sjølv om dere ikkje er sammen. Og lære seg og kjenne seg sjølv er viktig og fortjent. For livet er så mykje–så mykje meir enn berre en status ❤️

  5. De årene jeg var alene var jeg alenemor i tillegg. Det var tøft til tider, men jeg ville aldri vært foruten de årene. Det var de årene jeg bygget meg opp. Fant ut hvem jeg er, hva jeg liker, hva som er viktig for meg. Det å finne roen å gleden i å være i eget selskap var gull verdt og har rustet meg opp så mye. Når jeg traff min mann så var jeg klar for forhold, visste hva jeg ville ha og hvordan jeg ville ha det. Jeg er heller ikke redd for å bli alene igjen (selv om jeg selvfølgelig håper det ikke skjer) fordi jeg har vært gjennom det og vet jeg klarer meg på egen hånd.
    Nyt det, finn deg selv, gjør det DU vil og ikke tenk på andre. Den dagen du slår deg til ro med mann og mann så er du klar og har fått erfaringer og lært så masse på veien dit. Det er først da det er godt å være i forhold….hvertfall for min del. Nyt singellivet og vær egoistisk for første gang. Gi litt faen og bare nyt! ❤❤❤

  6. Elsker å være singel nå! Og bo alene! Åhh, hærlig! Bestemme alt selv! 😀 Var konstant i forhold fra jeg var 14 til jeg var 32! Likte ikke å være alene før, så det lå nok litt i underbevistheten. Men da jeg innså at jeg faktisk trengte å være alene, ble det helt nydelig! Du kommer nok til å oppdage mye nytt om deg selv som singel nå. Det er faktisk ganske så interessant! Klem! <3

    1. Så godt å høre at du har funnet ut hva som er rett for deg. Du høres litt ut som meg på det med underbevisstheten og frykten for å være alene. Har man det sånn så tror jeg i alle fall det er viktig med litt tid alene for seg selv <3 Klem til deg også

  7. Hei Sofie.

    Jeg vil mye heller være alene enn å finne noen slik jeg har hatt. Det er mange med feil intensjoner, så husk å velge rett den dagen du møter noen. Dårlig magefølelse er en grunn til. Jeg vil være alene resten av livet, for jeg har det faktisk bedre alene 😉❤️

  8. Kjenner meg igjen når det kommer til å føle seg alene å at singel virker et skremmende ord, for mange å slik var det for meg også, selv om jeg ikke er singel å har ikke vært singel siden jeg var 14 år å er nå 24, så kjenner jeg litt på tanken hvordan er det å være singel? Men jeg kunne likevell ikke tenke meg å være singel, selv om jeg har kjent samboeren min siden jeg var 3-4 år å ble sammen for 6 år siden snart. Jeg var å er fryktelig redd for å være alene, skal sies ay jeg er husredd å mørkredd så det å være hjemme alene er ikke noe gøy, selv om sønnen min er hjemme så er ikke det det samme.

    Selv om det er trist at du og Morten ikke er sammen lengre så er det som er det viktigste at du har det bra å han har det bra også alene. Selv om singel livet kan være kjedelig, men jeg tror også det kan bli veldig bra også med tanke på alle ryktene som har oppstått fra folk som ønsker å ødelegge for dere, så holdt dere ut, men tror det gjør godt å være aleine også oppi det hele ❤️ når det kommer til flørting så er det bedre å være seg selv som teller 😍

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *