+ / – VED Å BO I TRONDHEIM

Categories Blogg

Reklame | Annonselenker Nelly

Nå er det hele 5 måneder siden vi flyttet til Trondheim, så jeg tenkte at det var på tide å komme med et innlegg om positive og negative ting ved å bo her. Selv om jeg elsker Trondheim, så er det likevel ikke sånn at jeg absolutt alt er 100% perfekt. Det vil alltid være positive og negative sider uansett hvor man bor, så her har dere mine.

👍Jeg elsker hvor stille og rolig det er rundt meg. Morten og jeg bodde midt i Oslo sentrum, så dere kan tro forskjellen er stor nå som vi har flyttet til et rolig nabolag i Trondheim. Jeg var litt redd for at det skulle bli for rolig rundt oss, men det er virkelig ikke annet enn deilig. Jeg har en mye mer ro rundt meg nå enn hva jeg hadde da vi bodde i Oslo.

👍 Selv om jeg savner jentene i Oslo så kjenner jeg at det er utrolig deilig å bo så nærme venninnene mine her. Jeg savnet de utrolig mye da jeg bodde i Oslo, så det å nå ha de rett rundt hjørnet er virkelig helt perfekt.

👍 Jeg hadde mye dårlig samvittighet ovenfor Celine da vi bodde i Oslo. Grunnen til det var for at jeg ikke følte at vi hadde noen særlige turmuligheter i nærheten av der vi bodde. Det var lite gress, bråk og masse mennesker. Jeg tror derfor at Celine har det mye bedre nå, noe som selvfølgelig er kjempepositivt.

👍 Det er utrolig deilig å ha bil, det var virkelig noe jeg savnet da jeg bodde i Oslo.

👍 Jeg elsker natur, og jeg vil tørre å påstå at naturen i Trondheim er ganske mye finere enn Oslo.

👍 Sist men ikke minst, vi eier vår egen leilighet. Morten og jeg betalte nesten 20.000 i måneden for å bo i Oslo, og det er virkelig bortkastet penger. Det er derfor deilig å endelig kunne betale til seg selv, og ikke noen andre.

Topp. HER / Bukse. HER

👎 Selv om jeg skrev over her at det er deilig å ha bil, så savner jeg Oslo sin kollektiv. Det var så utrolig deilig å kunne komme seg over alt på bare noen minutter, noe man absolutt ikke kan i Trondheim.

👎 For en reiseglad sjel så er jo det beste å bo i Oslo slik at man slipper å bytte 2-3 fly for å komme seg fra A til B. Jeg savner virkelig det å lande på Gardermoen for å så bare kunne sette seg på flytoget rett hjem.

👎 Dette var jo noe vi visste fra før av, men alt av jobb er jo i Oslo så det er selvfølgelig kjipt at det ikke skjer mer her i Trondheim. Jeg går jo glipp av en del ting, spesielt eventer.

👎 Jeg savner matbutikker som er åpent 24/7 og et større utvalg av restauranter. Du trenger ikke å dra ut så mange ganger før du har spist på alle restaurantene som er verdt å spise på her i Trondheim, hehe.

11 kommentarer

11 thoughts on “+ / – VED Å BO I TRONDHEIM

  1. helt uenig i de negative sidene.
    1. den kollektive transporten har dog blitt veldig dårlig etter at ATB endret rutene, men du kan faktisk ikke snakke når du bor på Heimdal/Tiller. Det er jo kjempelangt fra byen, og da er det jo klart at det er dårlige kollektivforbindelser. Det finst sååå mange andre fine steder nærmere byen hvor man kan investere i en leilighet, så skjønner ikke valget der altså
    2. Ja, Trondheim er en mindre by enn Oslo og det går da naturligvis mindre fly til utlandet. Men som sagt, du bor såpass langt borte fra Værnes, noe mange andre slipper som bor mer sentralt. Det tar 20 min med buss/tog fra Trondheim. Noe som er raskere enn fra Gardermoen til Oslo, sist jeg reise
    3. Jeg tror nok du da låser deg til en del restauranter, det finnes så mange gjemte gullkorn her i byen, og utenfor. Ja, klart at Oslo (norges største by) har flere og bedre restauranter, men det handler virkelig bare om hvor man leter og hva man velger å spise.

    Altså dette er kun for å vise at det ikke er så ille som du tror, og at du mener dette er ulemper fordi du har valgt å plassere deg såpass langt unna byen Trondheim. Det er klart du føler dette da!

    1. Heimdal/tiller er ikke LANGT unna Trondheim😂! Bor ikke der selv, men det er jo kjempe nære, og har i tillegg noen av det beste busstilbudet i byen, Trondheim har generelt dårlig busstilbud i forhold til Oslo.

    2. Hei. Heimdal er 10 min unna byen. Bussene er ikke endret i byen, det er store forskjeller i distriktene, så det sier bare sitt om ATB. og forresten så er det ikke nok gode resturanter i trondheim 🙂

  2. Hærreguuud så utrolig nydelig du var i de fargene der! De klærne passet deg sååå bra syns jeg! Wow! 🤩 Vil gjerne se vlogger om alt og ingenting! Ikke tenk komplisert, bare film, hehe! Bli så bra atte! ❤️

  3. Dårlig turområder? Hvor lenge bodde du i Oslo og hvor ? Du går glipp av hva øst har å by på… håper du triver ute på det øde, men du gjør kanskje det 《paradise》 🤣🤣🤣🤣

  4. Dårlig turområder? Hvor lenge bodde du i Oslo og hvor ? Og med den lille pusken du har som heller vil gjemme seg under dyner og puter så får vi vel skylde på hu. Du går glipp av hva øst har å by på… håper du triver ute på det øde, men du gjør kanskje det 《paradise》 🤣🤣🤣🤣

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *