VI MÅ HUSKE AT

Categories Blogg

Jeg synes det er veldig fint å se hvor hyllet enkelte yrker blir i disse tider, spesielt helsevesenet. Jeg tenker likevel at er det et yrke som burde bli snakket om og hyllet oftere, så er det akkurat den gjengen som jobber i helsevesenet. Jeg har selv jobbet i hjemmesykepleien i 3 år, og jeg vet hvor ekstremt krevende det kan være til tider. Hvor stressende det kan være å skulle rekke gjennom alle med alt for lite tid, den dårlige samvittigheten som kommer snikende innpå hver eneste dag for alt man egentlig burde ha gjort, men som man ikke rakk. For alle menneskene du har skuffet i de få minuttene du var innom, selv om de nesten tryglet deg i å være der litt lengre for å bare ha noen å snakke med. Listen er lang, og dette er det noen som håndterer hver eneste dag, år etter år.

Det er de som jobber på julaften, nyttårsaften, bursdager, kvelder, nettene og helger. Akkurat nå er det mange av de som setter sin egen helse til side, for å ta vare på andre. De står på hver eneste dag, men likevel så er det et yrke som ofte blir nedprioritert. Med tanke på den ekstremt viktige jobben de gjør for eldre, syke og svake så burde lønnen vært mye høyere enn hva den er i dag. Likevel så står de på, og jobber mer enn mange av oss. De er hverdagshelter. Ikke bare i disse tider, men hver eneste dag, år etter år. Jeg håper at vi husker å være like flinke til å hylle alle disse menneskene, også når denne krisen er over. For de gjør ikke bare en viktig jobb nå, men de gjør det hver eneste dag. 

Min, og ikke minst mange andre sin hverdagshelt <3 denne dama har stått på og jobbet i helsevesenet lenge før jeg ble født, og hun fortsetter å gjøre dette år etter år. Flinke mammaen min som hater å være md på bilder 😂 <3 

15 kommentarer

15 thoughts on “VI MÅ HUSKE AT

  1. Helt enig 💖 samme med mat butikkene også. Det blir alltid snakket så mye drit om de, at det ikke er en god jobb, viktig jobb osv. Folk ler når du sier du jobber på kiwi jobber. Men hva skulle vi gjort uten de? Flere jobber nå NATT for å få på plass matvarer. De bruker tiden sin til å handle og levere til de syke, de i karantene og se i faresonen for å få viruset. Man bør være såå takknemlig. Hele året rundt!🙌🏼 De viktigste i samfunnet blir fortest glemt. Helt sykt.

  2. SÅ enig! De er virkelig noen helter! Nå i denne krisen, vises det godt hvem vi VIKRELIG MÅ ha! Helsepersonell og matbutikk ansatte! De 2 MÅ vi ha for å overleve! Så all hyll og ære til de altså! Mamman min er også helsepersonell! Stolt! God klem, fine! <3

  3. Så bra skrevet! Lurer bare litt på om du, siden du har jobbet i hjemmesykepleien tidligere, har vurdert å ta opp igjen gamle kunnskaper og hjelpe til mens det herjer som verst nå? Norge trenger alle med relevant erfaring fra helsesektoren. Det er en Facebook-gruppe som heter «helsevesenet trenger deg!», den kan kanskje være verdt å sjekke ut 😊

      1. Må bare si at jeg synes dette er veldig imponerende og at det varmer hjertet mitt! Håper dette inspirerer flere ❤️

  4. Tusen hjertelig takk ❤️ Dette trenge oss å høre som gjør så mye mer enn det andre gjerne ser!

  5. Kunne ikke vært mer enig. Jeg syntes det er fint å sette fokus på de sol jobber ekstra hardt nå for tiden, og fortjener masse ros. Søsteren min har jobbet lange dager på apoteket, men er nå i karantene etter å ha bli smittet.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *